Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Comarket: võidavad ostjad, kel on palju aega ja tasuta transport
Säästukauplusteketi Comarket tegevdirektori
Ando Nõupuu hinnangul ei saa säästukette majanduskeskkonna jahtudes suurteks
võitjateks pidada, kuna transport on kallis.
Samas on Comarketi käive 2008. aasta esimesel poolaastal võrreldes 2007. aastaga sama perioodiga kasvanud 21% ning klientide arv 6%.
„Enamus Comarketi kauplustest paikneb elurajoonides, kus paljud kliendid ei kasuta kaupluse külastamiseks isiklikku sõidukit,“ selgitas Nõupuu firma edu põhjust.
Kuna inimesed on hakanud säästma transpordikuludelt, siis ei ole tema sõnul säästukaupluste sagedane külastamine mõistlik. Nõupuu avas tausta, öeldes, et kui hinnavahe elurajooni ja piirkondlikus säästukaupluses on 1-2%, siis säästukauplusest saab nn odavamalt kaupu osta vaid juhul, kui ostukorv on suurem kui 1000 krooni.
„Jaekaubanduses võidavad need ostjad, kes arvutada oskavad, ning need ostjad, kellel on palju aega ja transport tasuta. Kaotavad aga valmistoitude ja poolfabrikaatide müüjad,“ arvas ta.
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.