Eestlasi eristab IKEA ettevõtte
põhimõtetest see, et tahetakse saada kiiret lühiajalist kasumit, ütles IKEA
lastetoodete turundusjuht Daniel Waidzunas.
IKEA lastetoodete turundusjuht Daniel Waidzunas rääkis JCI konverentsil „Go Global” Ingvar Kampradi elutööst maailma juhtiva kodumööbliettevõtte IKEA ülesehitamisel.
„Oma stiili leidmine on iga ettevõtte jaoks ülioluline. IKEA visioon on luua parem igapäevaelu paljude inimeste jaoks ja seda võimalikult madala hinnaga. Kui leitakse hea kontseptioon, tuleks seda edasi teha,” rääkis ta.
Baltimaad on IKEA-le olulised, Lätis on tehas, lisaks regionaalne ostukontor Kaunases.
Waidzunas tõstatas ka küsimuse, miks IKEA Eestis pole poodi avanud. „Küsimus on selles, kuhu tahad investeerida. Tuleb arvestada sellega, kust investeering rohkem tagasi toob. Kas Tokyost või Tallinnast? Eestis on suur janu kiire kasumi järgi, see ei lähe kokku meie põhimõtetega. Leedus aga vaadatakse asju pikemas perspektiivis,” tõi Waidzunas välja põhjusi, miks seni on eelistatud koostööd leedukatega kui eestlastega.
Et ettevõtte eesmärke täide viia on vaja õigeid inimesi, rõhutas Waidzunas. Oluline on inimestesse investeerida.
Töötaja, kes ei mõtle, magab, tsiteeris Waidzunas IKEA asutaja Ingvar Kampradi sõnu. Tuleb endalt aeg-ajalt küsida, miks me teeme asju, nagu teeme. Tuleb julgeda olla erinev, lisas ta.
Kamprad külastab aastas ligi 40 poodi. IKEA asutaja tunneb huvi, kuidas läheb kohalikel poodidel. Kui Kamprad küsib, miks asju tehti ühel või teisel moel, huvitab teda eelkõige see, et otsustaja on veendunud oma otsustes ja oskab neid põhjendada.
„IKEA puhul on olulised meie tooted, mis on funktsionaalsed ja kindla profiiliga. Kasum annab meile ressursid. Oluline on just kasum pikemas perspektiivis. Ressursside raiskamine on patt ettevõttes. Heade tulemusteni saab jõuda ka väheste vahenditega. Lihtsus on eelis, lihtsus annab jõudu. Liiga keerulised reeglid halvavad. Ülepingutatud planeerimine on ettevõtte surma üks tavalisemaid põhjusi,” rääkis Waidzunas IKEA olulisematest põhimõtetest.
Lisaks on oluline kontsentreeruda olulisemale ja võtta vastutuse oma tegude eest. „Me ei räägi probleemidest, vaid võimalustest. Turul peab olema konkurentsi, muidu ei ole arengut,” märkis Waidzunas.
IKEA püüab hooida ettevõttesisese suhtluse lihtsa ja ausa. Näiteks ei tohi aruanded olla pikemad kui üks A4-leht, äärmisel juhul võib lehe teise poolele kirjutada. Koosolekuid tehakse vaid siis, kui vaja, siis kui midagi on rääkida.
Waidzunase sõnul eristub IKEA ka selle poolest, et kui majanduses ei ole nii head ajad, siis erinevatelt teistest tootjatest, IKEA langetab pigem hindu. „Oleme sellega kõvasti fänne endale kogunud,” märkis ta.
Selle aasta IKEA müüginumbrid pole nii hoogsalt kasvanud kui eelnevatelt aastatel. Sel aastal on ettevõtte käive olnud 21,2 miljardit eurot. Põhiline osa käibest tuleb Euroopast (82%).
Käive on kolmekordistunud 10 aastaga. IKEA-l on 285 poodi 35 riigis.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele