Eesti kõige edukamaks 2008. aasta
uudistooteks osutus Fazeri must leib, teatas uuringufirma Nielsen.
„Parimad uued tooted valisime müüginumbrite ja tarbijaskonna suuruse põhjal,“ kommenteeris Nielsen Eesti juhataja Margo Kurisoo. „Fazeri Musta leiva edukuse tagas lai tarbijaskond - meie küsitlus näitas, et 76% leiva tarbijatest on Musta leiba proovinud ja 58% ostab seda regulaarselt,“ lisas Kurisoo.
Kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Uuringu esimeses osas analüüsiti 2008. aasta müügiandmeid kõigis Nielseni poolt mõõdetavates tootekategooriates. Eri tootekategooriate parimad tooted leiti vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele iga turul oldud täisperioodi kohta. Sel meetodil valiti välja kolm edukamat uut toodet 17 erinevas tooterühmas. Uueks tooteks loeti nii uued brändid kui ka olemasolevate brändide uued maitsed, kuid mitte tooted, millel oli muudetud vaid suurust või pakendit.
Uuringu teises osas viidi läbi tarbijauuring, kus internetiküsitluse käigus selgitati parima müügikäibega toodete kohta, kui suur hulk vastava tootegrupi tarbijatest antud toodet on ostnud. Kokku osales küsitluses 646 tarbijat. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.
Turu-uuringute firma Nielsen selgitas välja edukaimad eelmisel aastal Eestis, Lätis ja Leedus turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Lätis kuulutati parimaks Mangali Vita Fruit sidruni- ja laimimaitseline mineraalvesi ja Leedus Raudonos Devynerios 999 35% Stumbras ürdiliköör.
Eesti Edukaimad uudistooted
Allikas: Nielsen