Autor: Kaubandus.ee • 25. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitseamet soovitab ettevõtjatel hinnatõusust hoiduda

Täna kohtunud tarbijakaitseameti, kaupmeeste liidu ning suurte jaekaubandusettevõtete esindajad leppisid kokku, kuidas jõustada vajalik käibemaksu tõusust tulenevad muutused kiiresti ja tarbijale arusaadavalt.

1. juulil jõustub käibemaksu uus määr, mis nõuab kaupmeestelt nii majandustarkvara ümber seadistamist kui ka poodides hinnasiltide ümber tegemist. Samuti seisavad kaupmehed silmitsi küsimusega, kelle kanda jääb käibemaksu tõusust tulenev hinnavahe.

Mitmed ettevõtjad on tundnud muret kiire käibemaksutõusu jõustumisega ja ebapiisava ajaga hinnaesitluse korrastamiseks. Eesmärgiga arutada, kuidas jõustada vajalik seadusemuudatus kiiresti ja tarbijale arusaadavalt, kohtusid täna Tarbijakaitseameti, Kaupmeesete Liidu ning suurte jaekaubandusettevõtete esindajad.

Kohtumisel lepiti kokku alljärgnevas:

- tarbijale tuleb korrektne lõpphind esitada kassas ning ostutšekil seaduse jõustumisel 1. juulist 2009;- lubatud on üleminekuperiood kõikide hinnasiltide korrastamiseks müügisaalis ja toodetel kuni 31. august 2009. Sellisel juhul tuleb tarbijale selgelt ja arusaadavalt esitada informatsioon võimaliku hinnaerinevuse kohta müügisaalis nt“ kaubal olevad hinnad võivad erineda seoses käibemaksumäära tõusuga kassas kuni 1,7%“. Vastavustabelite/ümberarvestustabelite kasutamine on sellisel juhul tarbijale abiks.- sooduskampaaniate ja soodusmüükide korraldamisel peab tarbijale esitatav toote lõpphind olema ühtne nii müügisaalis, tootel, kassas kui ka reklaamlehel;- seoses majandustarkvaraga seotud muudatuste sisseviimiseks rakendakse teatud juhtudel üleminekuaega ostutšekil korrektse käibemaksumäära esitamisega kuni 31.juuli 2009.

Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit väljendas kohtumisel lootust, et ettevõtjad suhtuvad maksumäära muutusesse mõistlikult ja ei hakka peale majandustarkvaras muudatuste sisseviimist maksumääratõusu tarbijatelt juurde küsima, vaid leiavad selleks alternatiive.

Ettevõtjad, kes ei torma kohe hindasid tõstma, vaid suhtuvad muudatusse mõistlikult ja arvestavad tarbijate huvisid, omavad Aruniidu sõnul ka suuremat konkurentsieelist praeguses majandusolukorras. "Kindlasti on ettevõtjatel selleks võimalusi, arvestades, et juulikuu on kõikjal soodusmüükide kuu, kus võib pakkuda tarbijatele väga erinevaid soodustusi," ütles Aruniit.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757