Autor: Kaubandus.ee • 13. oktoober 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Disney kavatseb teha poodidesse teemapargid

Samal ajal kui paljud jaemüüjad tõmbavad kulusid kokku või lähenevad strateegiale äärmusliku ettevaatlikkusega, käitub Disney vastupidiselt investeerides tublisti 340 kauplusse Ameerikas ja Euroopas ning avades uusi, kirjutab The New York Times.

Walt Disney jaemüügiüksus Disney Stores senine lähenemine, kus mänguasjad asuvad lettide kaupa reas arendatakse kõrgtehnoloogiliseks meelelahutuspaigaks eesmärgiga meelitada rohkem lapsi ja et nad oleksid seal kauem.

Analüütikute hinnangul investeerib Disney poodide ümberkujundamiseks, -organiseerimiseks ning interaktiivse tehnoloogiaga varustamiseks järgneva viie aasta jooksul miljon dollarit poe kohta.

„Maailm ei vaja teist kohta Disney mänguasjade müügiks. Juhul kui kontseptsioon töötab, oleks see ainuõigeks kohaks,“ lausus ajalehele Disney Stores Worldwide president Jim Fielding. Kompanii kavatseb esimese uuendatud poe avada maikuus Lõuna-Californias, Long Islandil ning Madridis.

Lapsed saavad seal vaadata filmiklippe oma äranägemise järgi, osaleda karaokevõistlusel või suhelda satelliidi vahendusel telekanali Disney Channel staaridega.

Uus kontseptsioon sündis pärast tugevaid sisedebatte, kirjutab ajaleht. Mõned ettevõtte nõukogu liikmed kartsid, et keskused saavad olema nii ägedad, et lapsevanemad hakkavad neid kasutama laste päevakodudena. Teised muretsesid, et inimesed küll tulevad, lõbutsevad, aga ei osta mitte midagi.

„Aeg on riskida,“ kinnitas neile Fieldin. Kui tarbijad on taas valmis kulutama, oleme ka meie valmis,“ lisas ta.

Ajalehe sõnul sai kontseptsiooni välja töötamisel oluliseks Apple’i tegevjuhi Steve Jobsi osalemine, kes on Disney nõukogus alates 2006. aastast, mil viimane võttis üle Pixari. Jobs võimaldas Disney töötajatel ligi pääseda firmasisesele informatsioonile väga edukate Apple’i poodide kohta ning nad külastasid ka Apple’i uuringukestus.

„Unista suurelt, oli Steve sõnum,“ kinnitas Disney tarbekaupade üksuse juht Andy Mooney.

Steve Jobs on Walt Disney Co suurim aktsionär omades 138 miljonit aktsiat, ehk 7,4 protsenti meelelahutuskompanii aktsiatest.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757