Täna Brüsselis allkirjastatud kokkulepe loob eeldused praegu 114 miljardile dollarile küündiva kaubavahetuse kasvuks, kaotades viie aasta perspektiivis imporditollid ja muud piirangud 99% ulatuses, vahendas agentuur Bloomberg.
Tehingu peavad veel kinnitama Lõuna-Korea parlament ja ELi valitsused.
ELi kaubandusvoliniku Catherine Ashtoni ja tema Lõuna-Korea ametivenna Kim Jong Hooni sõlmitud kokkulepe lisab hoogu tendentsidele, mis lähevad turu avamisel mööda Maailma Kaubandusorganisatsioonist WTO, kus kaheksa aastat kestnud vabakaubanduskõneluste voor pole tulemusi andnud.
.ELi ja Lõuna-Korea vabakaubandusleping on maailmas üks läbi aegade suurimaid, jäädes alla vaid 1994. aastal sõlmitud Põhja-Ameerika vabakaubanduskokkuleppele NAFTA, mille mahuks oli triljon USA dollarit.
Kokkulepe kõrvaldab ELi 10%se tariifi Korea autodele ning Koreas kehtiva 8%se tariifi Euroopa autodele. Euroopa autotootjate arvates saavad Lõuna-Korea tootjad nagu Hyundai ja Kia omale nüüd ebaausad eelised.
Mullu importis EL 450 000 Lõuna-Korea autot turule, mille suurus on 15 miljonit. Eksporti läks Euroopast Lõuna-Koreasse, kus aastas müüakse ca miljon autot, 33 000 autot.