• 03.11.09, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poed eksivad varasemast rohkem ostja kasuks

Tarbijakaitseameti hinnakontrolli kampaania näitas, et kauplused on hakanud varasemast rohkem eksima ostja kasuks.
Ajavahemikul 6.–9. oktoober korraldas tarbijakaitseamet järjekordse üle-eestilise hinnateabe esitamise kontrolli, mille eesmärgiks oli veenduda, kas tarbijale esitatavad toidu- ja esmatarbekaupade hinnad müügisaalis ja kassas ühtivad.
Hinnakontrolli raames sooritati kontrolloste 11 maakonna 162 kaupluses. Vaatluse all olid kõikide suuremate kauplusekettide poed, nagu näiteks Rimi Eesti Food AS (sh Säästumarketid), Maxima Eesti OÜ, Prisma Peremarket AS, A O, OG Elektra AS, Ehitus Service OÜ, Rautakesko AS, A-Selver AS, Comarket AS, Tarbijate Ühistu, As Novalux, Jysk Linnen Furniture OÜ jne.
162 kontrollitud kaupluse kohta avastati rikkumis 68 poes 96 toote puhul (42%). Tarbija kahjuks eksiti hindadega 28 poes 36 toote puhul (17,3%) , kasuks aga 40 kaupluses 60 toote puhul (24,7%).
Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks tuvastati Õismäe tee 88 asuvast Maximast, kus toote hind oli 40 krooni soodsam kassas kui saalis. Tarbija kahjuks avastatud suurim hinnaerinevus oli ETK Konsumi Sõpruse kauplusest, kus toote hind osutus kassas 53 krooni ja 10 senti kõrgemaks.
Kõige rohkem hinnaerinevusi tarbija kasuks esines Harju TÜ, Rohuneeme A ja O (neli toodet). Tarbija kahjuks oli statistika järgmine – Paide Maksimarketis ning Sõpruse Konsumis Tallinnas mõlemas kolme toote puhul.
Väärtegusid menetleti 26 korral, mille tulemusel määrati trahve kokku 11 440 krooni ning tehti ka kolm suulist hoiatust.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul pole rikkumiste arv küll vähenenud, kuid võrreldes eelmiste analoogsete kontrollaktsioonidega on rohkem hakatud eksima tarbija kasuks. Erisused on tingitud peamiselt süsteemivigadest.
Selleks, et vältida ebameeldivaid olukordi, kus kassas küsitakse teist hinda kui müügisaalis, tuleb tarbijatel olla väga tähelepanelik ning hinnaerinevuse ilmnemisel kohe sellest kauplejale teada anda. Kui juhtub, et tarbija avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb tal kohe poodi tagasi pöörduda ning kindlasti kaasa võtta ka kõnealune kaup ning tšekk.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele