Prisma juht Janne Lihavainen ütles Äripäevale, et võrreldes eelmise aasta lõpuga on jaekaubanduse olukord tõesti paranenud.
„Kui kõrvutame tulemusi eelneva aasta müügiga, oleme oma müügiindeksitega eelmise aasta kevade tasemel,“ täpsustas ta.
„Mõneti üllatust tekitab statistikaameti väide, nagu poleks müük kahanenud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes. Kui vaadata AC Nielseni jaanuarikuist uuringut, on kõik nimetatud kategooriad, välja arvatud tubakatooted, eelmise aastaga võrreldes endiselt languses,“ analüüsis Lihavainen.
„Kui aga rääkida Prisma Peremarketist, siis eelmise aasta jaanuariga võrreldes me üldisest müügikasvust veel rääkida ei saa, kuigi müük on läinud sügisega võrreldes paremaks,“ ütles ta.
Lihavainen märkis, et oma osa mängib siin tõik, et Prisma kaupluste arv jäi mullu eelnevaga samale tasemele. „Tasub välja tuua, et eelmisest aastat 12% paremini on müünud spordikaubad. Oleme rahul ka teiste tarbekaupade müükidega. Oma osa on siin Rocca al Mare Prisma suurel müügikasvul ning Mustamäe Prisma ümberehituse heal käivitumisel,“ tõi Lihavainen välja põhjusi.
Samuti rõhutas ta, et käibelangus on Prisma kauplustes suurem kui tükimüügiline langus. "Oleme viimase aastaga oma hinnataset märgatavalt alandanud, et täita klientidele antud lubadust soodsaima ostukorvi osas,“ sõnas Prisma juht.
„Taas on hakanud kostma positiivseid noote. Juhul kui tarbijate kindlustunne kasvab, hakkab kasvama ka tarbimine, mis omakorda hakkab suurendama tööhõivet,“ vastas Lihavainen küsimusele, milliseid muudatusi on ta kaubanduses viimastel kuudel täheldanud.
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.