• 05.04.11, 16:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa jaemüük pööras ootamatult langusesse

Jaemüük Euroopas pööras veebruaris ootamatult langusesse, selgub täna avaldatud Euroopa statistikaameti andmetest.
Nii eraldi euroalal kui ka Euroopa Liidus tervikuna kahanes jaemüük veebruaris jaanuariga võrreldes 0,1%. Euroala suurimas riigis Saksamaal kahanes müük 0,3%. Aastatagusega võrreldes kasvas müük euroalal 0,1%.
Agentuuri Bloomberg küsitletud analüütikud olid prognoosinud eelnenud kuuga võrreldes keskmiselt 0,1% suurust müügi kasvu. Jaanuaris kasvas müük 0,2%.
Tarbimist õõnestab Euroopas nii energia hinna tõus, mis jätab kulutamiseks vähem raha kui ka mitme riigi pingutused eelarve defitsiidi vähendamiseks.
Tarbijausaldus kahanes märtsis ning inflatsioon kiirenes euroalal 2,6%-le, sundides Euroopa Keskpanka ilmselt juba sel neljapäeval euroala intressimäärasid tõstma.
„Kõrgem energia hind ja kokkuhoiumeetmed hoiavad tarbimist tagasi,“ kommenteeris agentuurile Bloomberg ING Groupi ökonomist Martin van Vliet, nentides, et jaemüügi näitajad olnuks veelgi nõrgemad, kui tööpuuduse vähenemine eelkõige Saksamaal vastukaaluks tarbijate ostuisu ei kosutaks.
Andmed esitanud riikidest kahanes jaemüük eelnenud kuuga võrreldes veebruaris enim Sloveenias (-1,3%), Prantsusmaal (-1,1%), Belgias (-0,8%) ja Iirimaal (-0,6%) ning kasvas enim Leedus (2,2%), Maltal (1,8%) ja Eestis (1,6%). Kohe Eesti kannul tuleb Läti, kus kasv oli 1,5%.
Aasta baasil kahanes jaemüük veebruaris enim Hispaanias (-5,6%), Rumeenias (-4,8%) ja Portugalis (-4,5%) ning kasvas kõige kiiremini Poolas (12,6%), Luksemburgis (8,8%) ja Leedus (6,1%).
Koduturu asemel otsivad Euroopa jaemüüjad kasvu pigem välisturgudelt. Nii teatas näiteks maailma suurim kosmeetikatoodete valmistaja L’Oreal SA läinud kuul, et kavatseb müügikäibe Brasiilias aastaks 2015 kahekordistada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele