• 08.09.11, 14:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministeerium: inimesed teevad jälle suuremaid oste

Suurenev püsikaupade tarbimine viitab perede kõrgele kindlustundele, mistõttu juletakse taas teha suuremaid oste. Toidukaupade tarbimine on toidu kiire hinnatõusu tõttu aga jätkuvalt languses, teatas rahandusministeerium.
Statistikaameti andmetel aeglustus Eesti majanduskasv 2011. aasta II kvartalis 8,4 protsendini, samas on tegu Euroopa Liidu kõrgeima kasvunäitajaga. Ligemale kaks kolmandikku lisandväärtuse suurenemisest jäi töötleva tööstuse arvele, sealjuures on tööstuse kui eksportiva sektori osa võrreldes varasemate kvartalitega vähenenud, see omakorda viitab teiste tegevusalade rolli suurenemisele majanduskasvu kujunemisel. Töötleva tööstuse kasvu panustasid suurimal määral jätkuvalt mobiilsideseadmed, mis on uue klassifikaatori kohaselt liigitatud arvutite, elektroonika ja optikaseadmete alla.
Sisenõudlus on samuti hoogsalt taastumas, tuginedes ettevõtete kasvanud investeerimisaktiivsusele ja varude kogumisele ning majapidamiste suurenenud püsikaupade ostudele. Tugev välisnõudlus on märgatavalt tõstnud ettevõtete tootmisvõimsuste rakendatust, mistõttu uued investeeringud masinatesse ja seadmetesse on vajalikud tagamaks suurenenud tellimuste täitmist.
Vastavalt rahandusministeeriumi suvisele majandusprognoosile on majandusarengud aasta teisel poolel tagasihoidlikumad ning aasta kokkuvõttes võib oodata 7 protsendist majanduskasvu. Ebakindluse suurenemine globaalses plaanis ning maailmamajanduse jahtumine ei võimalda suurendada eksportivate ettevõtete tootmismahte senises tempos, samuti muudab majapidamiste tarbimisjulgust, mistõttu pidurdub kasv 2012. aastal 3 protsendini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele