Autor: Kaubandus.ee • 3. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: jaekette jääb Eestis vähemaks 

Neli kuud Rimi Eesti Foodsi juhtinud rootslane Anders Lorentzson usub, et tihe konkurents jaekettide vahel ei jää igavesti kestma, midagi peab muutuma.

Intervjuu Rimi tegevjuhi Andres Lorentzsoniga.

Kui Te alustasite 1. septembril Rimi Eesti juhtimist, ütlesite, et Teie eesmärk on suurendada Rimi turuosa. Kas see eesmärk on jõus?

Kindlasti. Ma ei kommenteeri konkreetseid numbreid, aga võin kinnitada, et oleme Eestis üks suuremaid juba praegu. Püüame hoida seda kõrget taset, aga ma ei ütle Teile, kus me kavatseme olla näiteks järgmisel aastal.

Kui suur on Rimi turuosa praegu?

Seda mõõdetakse mitmeti. Ma ei tahaks öelda ühtegi kindlat numbrit, sest see tekitaks turul ilma asjata segadust.

On Rimil kavas näiteks mõni konkurent üle osta?

Võib-olla. Kunagi ei tea. Eestis on jaekaubandusturul väga tihe konkurents. Väga väikese rahvaarvuga väikeses Eesti riigis on jaeturul viis väga suurt mängijat, pea sama suurte turuosadega. Ma usun, et midagi tulevikus Eesti jaekaubandusturul juhtub, sest siin on liiga palju suuri tegijaid, aga mis täpselt juhtub ja millal, seda ma ei tea. Olen siin siiski alles neli kuud olnud, seega on mul sellest rääkida veel liiga vara. Loomulikult jätkab Rimi kasvamist ja püüame asju teha nii hästi, kui suudame.

Äripäevale on vihjatud, et Rimi hoiab silma peal konkurendil Selveril. Kuidas Te seda kommenteerite? See on üks meie konkurent, loomulikult hoiame neil silma peal, aga ma pean ütlema, et tegemist on kuulujutuga. Kes oskab öelda, aga kõik on võimalik.

Kas Säästumarketi ost oli hea ost?

Muidugi oli. Säästumarket on Eesti esimene ja ainus odavtoidukett ja selle ost oli väga edukas. Viimasel aastal oleme suurendanud Säästumarketi sortimenti ja näeme, et nii ostud ka kui klientide arv on pärast seda suurenenud.

Te teate kindlasti Rimi lihasõda Eestis, mis oli mõne aja eest. Kas tarbija on Rimile praeguseks andestanud? See on hea küsimus. See juhtus ammu enne, kui mina alustasin. See on praeguseks ajalugu, me oleme sellest palju õppinud ja nüüd on meil 50% Eesti tootjate liha. See töötab hästi, meeldib klientidele ja see ongi minu vastus.

Seega lihasõda Teie klientide arvu kahandanud ei ole? Ei. Meie klientide arv on kasvanud, see on kindel.

Kuhu liiguvad toiduainete hinnad Eestis?

See on samuti hea küsimus, sest see sõltub mitmest muutujast, mitte ainult meist endist. Püüame olla nii efektiivsed kui saame. Üks näide - oleme paigaldanud uksed kõikidele Rimi poodide külmikutele ja sügavkülmikutele, et hoida kulutused elektrile võimalikult madalal. Nagu teada, on elektri hind tõusmas, seega on see väga oluline.

Tootjad kurdavad, et jaekaubandus dikteerib rangelt hindu. Kas Te olete selle väitega nõus? Kas see peakski nii olema? See on koostöö küsimus. Peame koos tegutsema selle nimel, et võimaldada klientidele parimaid hindu. Aga ma siiski arvan, et asi ei ole ainult hinnas. Meil on kahes poes Talu Toidab kontseptsioon, kus pakume väiketootjatele võimalust müüa oma tooteid. Meie jaoks on väga oluline anda kohalikele tootjatele võimalus.

Tootjad ütlevad, et nende jaoks on probleem olukord, kus nad töötavad välja toote, reklaamivad seda, töötavad sisse turu ja siis survestab jaekett neid toodet privat label'i sildi all tootma. Miks te seda teete? See on väga lihtne. Me arvame, et kliendil peaks olema valikuvõimalus. Me näeme, et mõni klient tahab alati kõige odavamat toodet ja mõni klient tahab kõige kallimat või keskmise hinnaga toodet. Nüüd näeme, et asi ei ole enam nii lihtne. Mõni klient tahab saada ühest kategooriast kõige odavamat hinda, aga mõnest teisest kategooriast tahaks ta osta keskmise hinnaklassi toodet või premium-toodet. Meile näitab see, et peame pakkuma erinevaid võimalusi. Privat label'iga tahame anda kliendile võimaluse osta kõrge kvaliteediga toodet madalate hindadega ja suure osa meie privat label'ist on tootnud kohalikud tootjad.

Millised on Rimi plaanid privat label'iga edaspidi? Oleme rahul praeguse situatsiooniga, meil ei ole praegu plaane oma privat label'i toodete hulka vähendada ega suurendada.

Millised on Eestis äri ajamise plussid ja miinused võrreldes näiteks Rootsiga?

Siin on üldiselt paremad poed kui Rootsis. Meie Rimi poed on vähemalt sama head kui ICA poed (Rimi emafirma - toim) Rootsis. Tahaksime Rimis töötada kõvasti klienditeeninduse parandamise nimel. See on suund, kus me saaksime asju paremaks muuta. Ma ei väida, et meie klienditeeninduse tase on halb, aga ma väidan, et me saaksime paremini.

Mida teeb Rimi käive järgmisel aastal? Kas see kasvab?

Jah. Ma usun küll.

Millal loodate jõuda kasumisse?

Iga ettevõtte mõte on teenida kasumit. Nii ka meil. Majandustulemusi saame kommenteerida vastavalt meie emaettevõtte poliitikale Baltimaades tuleval aastal. Aga meil ei ole sellist kindlat aega võimalik välja öelda.

Mõne aja eest kirjutati ajakirjanduses, kuidas Maxima kohtleb oma töötajaid halvasti. Kuidas Rimi kohtleb oma töötajaid? Me kohtleme oma töötajaid samamoodi, nagu neid koheldakse meie emafirmas. Ma arvan, et kohtleme neid väga hästi ja näeme end selles valdkonnas Eestis eeskujuna. See oli vist Eesti Ekspress, kes võrdles, palju me maksame palka ja investeerime oma töötajatesse võrreldes teiste kettidega, ja me olime selles esirinnas. Kui minult küsiti, siis mõtlesin mõne minuti. Ma olen inimene, kes armastab jaekaubandust, mulle meeldib, et me oleme klientidele iga päev väga lähedal. See on turg, mille osa meeldib mulle olla. Muidugi on võimalus olla Rimi tegevdirektor Eestis suur väljakutse.

 Miks Te otsustasite Eestisse tulla?

Kui kauaks Eestisse jääte? Ma arvan, et ma jään siia päris pikaks ajaks. Kunagi ei või teada, aga praegu on plaan selline. Ma olen nüüd nagu eestlane või nii.

Taust40aastane Anders Lorentzson on Rootsi päritolu. Viimased kolm aastat töötas ta ICA Grupi mittetoidukaupade kategooria müügidirektorina. Jaekaubanduses alustas Lorentzson oma karjääri 1998. aastal. 1. septembrist on ta Rimi Eesti juht.

Rimi Eesti Food kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhinevale Rimi Baltic AB-le, mille ainuomanik on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757