• 24.04.12, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Netist ostetud kauba peidetud kulud nähtavaks!

Justiitsminister Kristen Michal saatis huvigruppidele kirja avaldamaks arvamusi  üleeuroopaliste tarbijaõiguste ühtlustamise kohta. 
Justiitsminister Kristen Michali sõnul ostab järjest rohkem inimesi tooteid ja teenuseid interneti vahendusel või kataloogist, puutumata otseselt kokku müüjaga, teatas ministeerium.
Samuti suureneb ministri sõnul kaubanduse osakaal, mis toimub väljaspool kaupleja äriruume, näiteks ukselt-uksele ning siin on tarbija õiguste aga ka teadlikkuse kasv väga positiivne.
"Kuna sellisel viisil lepingute sõlmimise osakaal on viimase viieteistkümne aasta jooksul oluliselt kasvanud ning suur osa lepingutest sõlmitakse just internetis, peeti Euroopa Liidu tasandil vajalikuks viia tarbija õigused kooskõlla reaalse eluga. Selleks võetigi Euroopa Liidus eelmise aasta lõpus vastu direktiiv, mis uuendab seni kehtinud reegleid kaugmüügi ehk interneti- või kataloogikaubanduse aga ka ukselt-uksele müügi valdkonnas," lisas minister. 
"Tavalisele inimesele tähendab see, et ta saab parema kaitse peidetud kulude vastu. Nimelt suurendatakse oluliselt kaupleja lepingueelset teavitamiskohustust ja seetõttu muutub läbipaistvamaks ka toote või teenuse tegelik hind. Lisaks muutub turvalisemaks ostu eest tasumine. Keelustatakse näiteks ka lisatasud erinevat moodi ülekannete tegemise võimaldamise eest. Varjatud kulude probleemiga on kokku puutunud kahjuks palju inimesed, kes ostavad kaupu läbi interneti,“ lausus Michal. 
Samuti kindlustatakse justiitsministri sõnul kauba tagastamiseks paremad võimalused. "Kui näiteks täna võib kauba tagastamisel raha tagasi saamine venida 30 päevani, siis tulevikus hakkavad asjad kiiremini käima ning ostja saab oma raha tagasi maksimaalselt kahe nädalaga. Samuti on juba kauba ostmisel teada see, kuidas saaks juhul, kui see toode ikkagi ei sobi, selle lihtsalt tagastada,“ tõi minister näiteid muutustest. 
Kuigi vastav direktiiv ühtlustab kaugmüügi ja ukselt-uksele müügi reeglid terviklikult üle Euroopa, on üksikud küsimused jäetud siiski ka liikmesriigi enda otsustada. Näiteks saab ukselt-uksele müüki reguleerides liikmesriik ise otsustada, kas ta rakendab piirsummat või mitte ning millisest summast alates on kauplejal kohustus tarbijat enne lepingu sõlmimist põhjalikult informeerida ning millisest summast alates tekib tarbijal õigus lepingust taganeda. 
Kuna muudatused on praktilised ning igat tarbijat puudutavad, siis kutsub justiitsministeerium üles tarbijaid ja kauplejaid esindavaid organisatsioone üles esitama oma arvamusi käesoleva aasta 18. aprilliks aadressile [email protected]   

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.09.24, 11:19
Selveri juht: uute kaupluste avamisele eelneb põhjalik eeltöö
Selver on sel aastal avanud mitu uut kauplust. Augustis avati Selver Rocca al Mare Keskuses, sel nädalal Tartus Raadil ning hiljuti läks käima põnev pilootprojekt: Ülemiste linnakusse loodi ööpäevaringselt avatud robotiseeritud autonoomne kauplus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele