• 22.07.25, 16:44

Uuring: tahetakse jätkusuutlikke tooteid, aga mitte rohkem maksta

Euroopa tarbijad väärtustavad jätkusuutlikkust, kuid ei soovi selle eest rohkem maksta – BCG värske raporti järgi peab ligi pool vastanutest keskkonnahoidu oluliseks ostukriteeriumiks, ent vaid 17% on valmis selle nimel rahakotti avama.
52% vastanutest ütlesid, et nad muretsevad iga päev oma isiklike rahaasjade pärast - see mõjutab ka ostuharjumusi.
  • 52% vastanutest ütlesid, et nad muretsevad iga päev oma isiklike rahaasjade pärast - see mõjutab ka ostuharjumusi.
  • Foto: BCG
See vastuolu – soov jätkusuutlikult toodetud kaupade järele, kuid valmiduseta maksta kõrgemat hinda – kujutab endast kaupmeestele olulist väljakutset. Uuringust selgub, et ligi pooled vastanutest peavad keskkonnahoidu ostu juures oluliseks kriteeriumiks, kuid palgasurve ja üldine majanduslikult keeruline olukord suunab nad olukorda, kus nad ei soovi selle eest rohkem tasuda.

Seotud lood

Uudised
  • 22.07.25, 11:59
Eesti tarbijad ootavad brändidelt ausust ja järjepidevust
Credit24 tellitud värske Baltikumi-ülene uuring näitab, et Eesti inimesed teevad osteldes järjest teadlikumaid valikuid – mitte ainult kauba või teenuse hinna, aga ka oma väärtushinnangute põhjal. Eesti tarbijate jaoks on brändi usaldusväärsus, läbipaistvus ja järjepidevus olulisemad kui kunagi varem.
Uudised
  • 25.04.25, 09:37
Tarbija ei ole loll: kuidas ta mõtleb ja mida see tähendab ettevõtetele?
Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
Uudised
  • 15.07.25, 14:05
Ka eakad tarbijad avastavad sotsiaalmeedias ostuvõimalusi
Adyeni kaubandusuuring näitab, et sotsiaalmeedias ostlemine pole enam vaid noorte pärusmaa – vähemalt iga kolmas 60ndates ja iga kuues 70+ vanuses eestlane teeb seal regulaarselt oste. Kuigi füüsiline pood on jätkuvalt populaarseim, on platvormiülene poodlemine kiiresti muutumas uueks normiks kõigis vanusegruppides.
Uudised
  • 16.06.25, 15:18
Statistika: sularaha kasutus on Eestis hääbumas, Lätis ja Leedus aga endiselt populaarseim valik
Sularahale on selga pööramas nii noored kui ka vanemad Eesti tarbijad. Sularaha eelistab maksemeetodina alla viiendiku Eesti elanikest, samal ajal kui Lätis ja Leedus on see endiselt kõige populaarsem viis ostude eest maksta – vastavalt ligi kolmandiku ja veerandi tarbijate seas, selgus juhtiva finantstehnoloogiaplatvormi Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringust.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.12.25, 11:00
Mis teeb maaletoojast väärt partneri jaekaupmehele?
Millist väärtust loob distribuutor kaubandusahelas ja miks ei ole isegi suur jaemüüja ilma temata efektiivne? Kodupaberi ehk ARENi müügidirektor Katrin Riisalu selgitab, kuidas hulgimüüja aitab tooted turule viia, hoida tarnekindlust ja hallata riske. Samuti räägib ta, kuidas jaemüüja ootused distribuutorile ajas kasvanud on.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele