• 16.06.25, 15:18

Statistika: sularaha kasutus on Eestis hääbumas, Lätis ja Leedus aga endiselt populaarseim valik

Sularahale on selga pööramas nii noored kui ka vanemad Eesti tarbijad. Sularaha eelistab maksemeetodina alla viiendiku Eesti elanikest, samal ajal kui Lätis ja Leedus on see endiselt kõige populaarsem viis ostude eest maksta – vastavalt ligi kolmandiku ja veerandi tarbijate seas, selgus juhtiva finantstehnoloogiaplatvormi Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringust.
Sularaha
  • Sularaha
  • Foto: Liis Treimann
Eestis eelistab sularaha makseviisina 18% tarbijatest. Vanuseti on sularaha menukaim 40ndates elanike seas, kellest ligi veerand eelistab maksta just sularaha kasutades. Nooremad põlvkonnad vaatavad aga teiste maksemeetodite poole – 30ndates tarbijate seas on sularaha eelistajaid ligi viiendik, 20ndates 17% ning 16–19-aastaste hulgas eelistab sularaha teiste maksemeetodite ees vaid üks inimene kümnest.

Seotud lood

Uudised
  • 03.04.25, 10:27
Milliseid makseviise e-poes pakkuda?
Veebipoodide tellimused kasvavad üha enam ning koos sellega kasvavad ka käibed ja tehingute arvud. Mis on aga erinevate makseviiside eelised ning milliseid kõige enam eelistatakse?
Uudised
  • 25.04.25, 09:37
Tarbija ei ole loll: kuidas ta mõtleb ja mida see tähendab ettevõtetele?
Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
Uudised
  • 07.05.25, 13:28
Tarmo Toiger: aasta on kaupmeeste jaoks kujunemas väga raskeks
2025. aasta algas jaekaubanduses ettevaatliku tooniga – kasvunumbrid jäävad inflatsioonile alla ning tarbijate ostujõud kahaneb. Hinnatundlikkus süveneb, konkurents rahvusvaheliste tegijatega kasvab ning kaupmehed peavad otsima uusi viise, kuidas keerulistes oludes ellu jääda, rääkis KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.12.25, 11:00
Mis teeb maaletoojast väärt partneri jaekaupmehele?
Millist väärtust loob distribuutor kaubandusahelas ja miks ei ole isegi suur jaemüüja ilma temata efektiivne? Kodupaberi ehk ARENi müügidirektor Katrin Riisalu selgitab, kuidas hulgimüüja aitab tooted turule viia, hoida tarnekindlust ja hallata riske. Samuti räägib ta, kuidas jaemüüja ootused distribuutorile ajas kasvanud on.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele