Raivo Sormunen • 28. september 2012
Jaga lugu:

O’Key paisub ligi 30% kasvutempoga

Kõrgete kütusehindade tõttu üha rikkamaks muutunud Vene tarbijad on aidanud aasta jooksul O’Key jaekaubandusketil kiirelt ja kasumlikult areneda ning toonud rõõmu ka investorite silmi.

Ehkki Hillar Teder peab ennast nüüdseks O’Key passiivseks aktsionäriks, kes kaubandusketi tegevusel väga silma peal ei hoia, on aktsia hinnatõus tema rikkuses üksjagu rolli mänginud. Aastaga on talle kuuluvate jaemüügiketi aktsiate väärtus paisunud 150 miljonilt umbes 210 miljoni dollarini (160 miljoni euroni).

Aktsia alghinnast maas. Samas on aktsial praeguselt 9,50dollariselt hinnatasemelt veel tõusta, et jõuda tagasi 11 dollarini ehk hinnani, millega aktsiad 2010. aasta novembris Londoni börsile toodi. Toonase kõrge hinnaga õnnestus umbes 90 miljoni dollari eest müüa aktsiaid ka Hillar Tederil, kes saadud raha edasi Ukraina kinnisvaraturule investeeris. O’Key juhtkond on endiselt tugevalt Eestiga seotud, sest jaeketi tegevusjuht on Heigo Kera, kes juba jaeketi asutamisel Tederit ja teise omanikke konsulteeris. O’Key 2011. aasta majandusaruande juhatabki sisse Heigo Kera lehekülje pikkune pöördumine, kus ta toob välja, et klientide jaoks sobivas ja meeldivas keskkonnas konkurentsivõimeliste hindadega vajaminevate toodete ja teenuste pakkumine on O’Key äriedu nurgakivi.

O’Key eesmärgiks on jõuda 2015. aastaks 25 Venemaa suurlinna. Uute poodide kiire avamistempo on lubanud jaekaubandusketil näidata aastas 25–30% müügi kasvu. Sel aastal jõuab jaemüügiketi aastakäive tõenäoliselt 3 miljardi euroni. Rahalise mahu poolest on O’Key Venemaal hüpermarketite turul teisel kohal. Ligi pooled ettevõtte kaubanduspindadest on koondunud Peterburi piirkonda, kus 2001. aastal oma esimese poeketi avamisega ka ärile vundament pandi. Üle poole annab piirkond ka O’Key kogukäibest. Eestlastele kõige lähemal asuv O’Key kaubanduskeskus asub idapiirist vaid veerandsaja kilomeetri kaugusel Kingissepas.

Pealinn sihikul. Mullu detsembri lõpus avas O’Key esimese hüpermarketi Moskvas. Moskvas on O’Key esindatus seega praegu suhteliselt nõrk – vaid kolm hüper- ja neli supermarketit. Küll aga on astutud viimasel ajal samme Moskva turu vallutamiseks. Augusti lõpus tuli O’Key nimelt välja uudisega, et siseneb Moskva regiooni jaeturujaeturule väikepoodide kaudu. Esimene uue kontseptsiooniga pood peaks avatama 2014. aastal ning 2016. aasta lõpuks võiks olla Moskva piirkonnas juba sadakond väikepoodi. Mõneti võib näha paralleele samuti siiani vaid super- ja hüpermarketite turul tegutsenud Tallinna Kaubamajaga, mis avab selle aasta lõpus oma esimesed Koduselverite ketti kuuluvad väikepoed. Kui O’Key on siiani paistnud silma kiire orgaanilise kasvajana, siis praegu on jaemüügiketil pooleli Togliattis asuva ning kaheksat super- ja üht hüpermarketit omava Mindali jaeketi ülevõtmine. Investeerimispank JP Morgan märgib oma kõige värskemas analüüsis, et heade võimaluse korral (keti müügihinnaks on 20 miljonit dollarit) on mõistlik O’Keyl säärased pakkumised vastu võtta.

Eristub läänelikkusega. O’Key on võtnud endale sihiks olla n-ö läänelik pood, kus tarbija saab positiivse ostlemiskogemuse. Septembris investoritele suunatud esitluses tõi O’Key oma konkurentsieelisena välja teistest laiema kaubasortimendi. Kett on keskendunud värske toidu, delikatesside ja mittetoidukauba müügile. Ostukorvi keskmine maksumus oli 2011. aastal 21 eurot.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt