Kaubamajas jõulumüügi ajal tehtud ostud näitavad, et tänavused jõulukingid on hästi läbimõeldud, eelkõige praktilised ja valitud konkreetset kingisaajat silmas pidades.
„Trend liigub selles suunas, et emotsionaalseid jõuluoste tehakse järjest vähem ja ei võeta suurest supermarketist kaasa ükskõik mida, vaid kingid on põhjalikumalt läbimõeldud,“ rääkis Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov. „Võrreldes paari aasta tagusega ei ole soodne hind enam ainsaks ostuargumendiks. Täna otsitakse praktilist või väga erilist kinki konkreetsele inimesele mõeldes ja järjest olulisemaks on seejuures saanud kingi kvaliteet.“
„Kõige enam kulutatakse jõuluperioodil kokkuvõttes laste kinkidele, mis on tingitud ilmselt ka sellest, et lastele tehakse jõulude ajal ikka rohkem kui üks-kaks kingitust,“ märkis Anne-Liis Ostov.
Tallinna ja Tartu Kaubamajas on populaarsemateks jõulukinkideks läbi aastate olnud meestel lipsud ja särgid, naistel pesu ja lõhnakomplektid ning laste mänguasjad, samuti küünlad, maiustused ja kosmeetika.
Anne-Liis Ostovi sõnul ostetakse lastele jõulukingiks endiselt palju traditsioonilisi mänguasju - lauamängud, nukud, pehmed loomad, Legod, Angry Birds, teadus-, looduse- ja kriminalistikavaldkonna uurimisvahendid, juhitavad autod ja palju muud.
„Täiskasvanute puhul panustatakse tänavu pigem praktilistele kingitustele,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Ja nagu ikka, püütakse naisterahvaid ka millegi erilisega üllatada, olgu see siis eksklusiivne ilutoodete komplekt või ehe.“
„Suure osa iga-aastasest jõulumüügist moodustavad ka sõpradele, kolleegidele või külakostiks mõeldud kingitused, milleks sobib hästi jõulupärane söök-jook,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Siin on iga-aastaseks kingihitiks aromaatne ja ilusas pakendis tee, meepurk või piparkoogid. Samuti tellivad paljud ettevõtted koostööpartneritele jõulukorve.“
Tallinna Kaubamaja kontserni 2011. aasta käive oli 436 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.
Seotud lood
Maxima jõulueelse kampaania raames on mänguasjade läbimüük kasvanud mullusega võrreldes kolm korda.
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele