Kohvimüüjad kinnitavad, et kohvi börsihinna langus poe¬hinda ei mõjuta ning ostja peaks hinnale keskendumise asemel kvaliteedile mõtlema.
Arabica kohvisordi hind on ICE börsil Bloombergi andmeil aastaga langenud 2,25 dollarilt 1,54 dollarile naela kohta, mis on ligi 30protsendiline langus.
Gourmet Coffee OÜ juhatuse liige Annar Alas ütles, et börsihinna langus on teisejärguline – tarbija jaoks on tähtsam, et temani jõuaks hea kohv. Ta selgitas, et enamik farmereid peab istandusi börsi jaoks.
“See farmer ei ole mitte kunagi elus oma kohvi maitsnud ega joonud. Ta kasvatab nagu kivisütt ja viskab labidaga, sellepärast enamik kohve ongi nii jubeda maitsega. Paljud inimesed ei joo kohvi ja ma saan neist täitsa aru,” kinnitas Alas.
Mõjutada võib vaid pikk hinnalangus
Alase sõnul börsihinna kõikumine brändikohvi hinnas kuigi suurt rolli ei mängi.
“Kui George Clooney, Dustin Hoffmani või Julia Robertsiga reklaam, kalendrid ja pildid on tehtud, siis see on selle brändi väärtus, mille eest sa maksad,” põhjendas Alas, miks kaupluste riiuli¬hind tooraine sissetuleku hinda ei peegelda.
“Kui nüüd see Itaalia kohvisegu hind kukkus kolme dollari pealt kahele dollarile või kaks kolmekümnele, siis letihinnas oli see varem 27 dollarit, mis nüüd on võib-olla 26,50. Börsihind ei peegelda reaalset kohvi hinda,” selgitas Alas.
Coffee Star OÜ juht Rein Tagen selgitas börsihinna langust Brasiilias kohvisordi Santos ületootmisega. Ta kinnitas, et tarbija võib poest odavamat kohvi leida pigem kampaaniamüükide korral, ent kohvi hinna langust võiks näha vaid siis, kui börsihind väga pikalt madalal oleks.
Tageni sõnul on teema keeruline. “Kui kohvi hind tõusis, siis me tõstsime hinda, aga mitte nii palju, kui oleks vaja olnud. Me müüsime siis väga väikese kattega,” ütles Tagen, kelle hinnangul on nüüd kate suurem vaid mõnel sordil.
Ta kinnitas, et hinnalangust ei ole oodata, kuna teised sordid, mida kohvisegudes kasutatakse, on jätkuvalt kallid.
Seotud lood
Kohvimüüjad kinnitavad, et kohvi börsihinna langus poe¬hinda ei mõjuta ning ostja peaks hinnale keskendumise asemel kvaliteedile mõtlema.
Kohvihinna trend maailmaturul toob kaasa oodatud hinnalanguse ka Eesti lõpptarbijale, kinnitab kaupluste Säästumarket ja Rimi ostudirektor Vaido Padumäe.
Kohvi hinna langus maailmaturul mõjub jaemüüjatele nihkega kinnitas ETK ostudirektor Kadi Lainelo
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.