Marta Jaakson • 17. jaanuar 2013
Jaga lugu:

Tooraine hinnalangus kohvi tarbijahinda ei muuda

Kohvimüüjad kinnitavad, et kohvi börsihinna langus poe¬hinda ei mõjuta ning ostja peaks hinnale keskendumise asemel kvaliteedile mõtlema.

Arabica kohvisordi hind on ICE börsil Bloombergi andmeil aastaga langenud 2,25 dollarilt 1,54 dollarile naela kohta, mis on ligi 30protsendiline langus.

Gourmet Coffee OÜ juhatuse liige Annar Alas ütles, et börsihinna langus on teisejärguline – tarbija jaoks on tähtsam, et temani jõuaks hea kohv. Ta selgitas, et enamik farmereid peab istandusi börsi jaoks.

“See farmer ei ole mitte kunagi elus oma kohvi maitsnud ega joonud. Ta kasvatab nagu kivisütt ja viskab labidaga, sellepärast enamik kohve ongi nii jubeda maitsega. Paljud inimesed ei joo kohvi ja ma saan neist täitsa aru,” kinnitas Alas.

Mõjutada võib vaid pikk hinnalangus

Alase sõnul börsihinna kõikumine brändikohvi hinnas kuigi suurt rolli ei mängi.

“Kui George Clooney, Dustin Hoffmani või Julia Robertsiga reklaam, kalendrid ja pildid on tehtud, siis see on selle brändi väärtus, mille eest sa maksad,” põhjendas Alas, miks kaupluste riiuli¬hind tooraine sissetuleku hinda ei peegelda.

“Kui nüüd see Itaalia kohvisegu hind kukkus kolme dollari pealt kahele dollarile või kaks kolmekümnele, siis letihinnas oli see varem 27 dollarit, mis nüüd on võib-olla 26,50. Börsihind ei peegelda reaalset kohvi hinda,” selgitas Alas.

Coffee Star OÜ juht Rein Tagen selgitas börsihinna langust Brasiilias kohvisordi Santos ületootmisega. Ta kinnitas, et tarbija võib poest odavamat kohvi leida pigem kampaaniamüükide korral, ent kohvi hinna langust võiks näha vaid siis, kui börsihind väga pikalt madalal oleks.

Tageni sõnul on teema keeruline. “Kui kohvi hind tõusis, siis me tõstsime hinda, aga mitte nii palju, kui oleks vaja olnud. Me müüsime siis väga väikese kattega,” ütles Tagen, kelle hinnangul on nüüd kate suurem vaid mõnel sordil.

Ta kinnitas, et hinnalangust ei ole oodata, kuna teised sordid, mida kohvisegudes kasutatakse, on jätkuvalt kallid.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt