• 04.02.13, 13:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõik testitud tootemärgistused põrusid

Möödunud aasta lõpus hindas Eesti Silmakirurgide Selts tarbijakaitseameti palvel 11 toidu- ja tööstuskauba märgistuse loetavust. Kõik tooted osutusid raskesti loetavateks või lausa loetamatuteks.
Hindamisele läksid järgmised tooted:
sõrmevärvid Kids Toys (Selver AS, Marienthali Selver),hambapasta Colgate Smiles 50 ml (Rimi Eesti Food AS, Magistrali Rimi),huulepalsam Garnier (Rimi Eesti Food AS, Magistrali Rimi), hambapasta President 30 ml (Prisma Peremarket AS, Rocca al Mare Prisma),õuna-viinamarjamahl (Maxima Eesti OÜ, Paldiski Maxima),Baski kaste pipraga 280 g (Grossi Toidukaubad, kauplus OG Elektra),lahustuv magustatud kakaojook Nestle 15 g (TÜ Tartu Tarbijate Kooperatiiv, Mehikoorma A&O),Fazeri iirise ja kakaomaitselise täidisega lagrits 20 g (TÜ Tartu Tarbijate Kooperatiiv, Mehikoorma A&O),Old Farmeri turistieine sealihast 250 g (Rimi Eesti Food AS, Kärberi Säästumarket),Old Farmeri hautatud veiseliha 250 g (Rimi Eesti Food AS, Kärberi Säästumarket),Fitnessi jogurtijäätis virsikutükkidega 90 g (ABC Supermarkets AS, Nõmme Comarket).
Eksperdid võtsid hinnangu andmisel lisaks kirja suurusele arvesse ka tähevahesid, kirja ja taustavärvi kontrasti ning trükikvaliteeti. Amet on alustanud kõigi toodete maaletoojate ja esindajate suhtes menetlust ning teavitanud sellest ka tooteid müünud kauplusi.
Raskesti loetavad või loetamatu märgistusega tooted jätavad tarbija ilma vajalikust infost, mis võib raskematel juhtudel, näiteks allergikute puhul, seada ohtu kasutaja tervise ja isegi elu.
„Hindamisel põrunud toodete seas on mitmete suurte tootjate omi. Seetõttu jääb selgusetuks, miks nad ei investeeri rohkem märgistuse loetavusse, samas kui tänavapildis ja meedias on näha just nendesamade tootjate reklaame. Tarbija üks põhiõigusi on saada toote kohta infot, loetamatu märgistuse puhul on seda õigust aga rikutud. Tekib küsimus, kas elementaarseid nõudeid eirav ettevõtja on vastutustundlik,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Sooniste lisas, et kauplejad vastutavad selle eest, et nende müüdavate toodete märgistused oleksid korras. Kauplejal on õigus puuduliku märgistusega toodet müüki mitte võtta.
Tarbijakaitseamet kutsub inimesi üles teada andma toodetest, mille märgistus pole loetav. Eestis kehtivate seaduste järgi peab tarbijale pakutava või müüdava kauba märgistus olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele