82 protsenti tarbijaist sooviks osta mahetoitu ning peamise ostukohana näevad nad toidupoode, selgus Põllumajandusministeeriumis tutvustatud mahetoodete turu uuringust.
Tavaliselt toidupoest koos igapäevaste toidukaupadega eelistab mahetooteid osta 50% tarbijaist, otsekontakti tootjaga sooviks 38% elanikest. Turult eelistab osta 29% ning spetsiaalsest ökopoest 14% tarbijaist. Internetipoe vahendusel tellimist peab mugavaimaks mahetoidu ostukanaliks 4% elanikest.
Mahetoidu ostjad tõid välja, et ostavad mahetoitu, kuna see on tervislik (70%), heade maitseomadustega (53%), kodumaine ning lähipiirkonnas toodetud (48%).
Suurim huvi tarbijatel on eelkõige maheköögivilja ja kartuli ostmise vastu – neist toodetest on huvitatud vastavalt 54% ja 50% tarbijatest. Enim ostetud toiduainetena märgiti mett (56% on ostnud), kartulit ja köögivilja. Järgnevad puuvili, marjad, piimatooted ja munad.
Need, kes ei olnud 2012. aastal mahetoitu ostnud, tõid peamise mitte-ostmise põhjusena välja mahetoodete kõrge hinna (45%). 29% vastas, et ei tunneta erinevust tavatoodetega ega pea mahetoodete ostmist selle tõttu vajalikuks ning neljandik väitis, et kasvatavad toiduks vajaliku tooraine ise.
Kõigist küsitlusele vastanust 57% leidis, et mahetoitu võiks rohkem reklaamida.
Seotud lood
Rimi avas Ülemiste hüpermarketis kolmanda talupoe, kus annab talupidajatele võimaluse kauplusesse müüki panna enda toodangu.
Selver ja ETK ei plaani enda kauplustesse rajada spetsiaalselt talutoodetele mõeldud osakonda, kuna nende hinnangul on klientidel mugavam osta sarnaseid tooteid sama tootegrupi juurest.
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele