Autor: Maarit Eerme • 23. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selver: klienditele on talutoodete osakond ebamugav

Selver ja ETK ei plaani enda kauplustesse rajada spetsiaalselt talutoodetele mõeldud osakonda, kuna nende hinnangul on klientidel mugavam osta sarnaseid tooteid sama tootegrupi juurest.

Detsembris avati OÜ Talu Toidab eestvedamisel kolmas talupood Ülemiste Rimi hüpermarketisse. Antud projekti eestvedaja Margus Lille rääkis tookord, et tegemist on missiooniga, mis aitab väikesed tootjad tarbijatele nähtavaks teha ja annab väiketootjatele kogemuse suures kaupluseketis.

Selveri ostujuht Margit Kissa kiidab Rimi Talupoodi. „Huvitavad algatused on igal juhul tervitatavad“. Lisades, et Selveri riiulitelt leiab samuti hulgaliselt Eesti väiketootjate ja talunike tooteid pea igas tootegrupis. „Liha, kala, leib, sai, mesi, müslid, kuivained, maitseained, hoidised, maiustused, mahlad, köögivili, puuvili,“ loetles Kissa.

Kahjuks kõik talunikud ei jõua oma toodetega kõikide Selveri lettidele, kuid paljud tooted on siiski müügil igas kaupluses. Kissa kommenteerib, et on ka talunikke, kes varustavad vaid üht või paari kauplust oma toodetega, näiteks Saare Selverist saab Riido talu toorpiima, Hiiumaal Mereliiva talu köögivilja ning Virumaa kauplustest Vendi talu tooteid. Selveris küll eraldi letti ei ole, kuid sama tootegrupi tooted leiab teiste sarnaste seast. „Kliendile on sedasi mugavam, kui eraldi osakond,“ ütles Kissa.

ETK turundusdirektor Liina Kivimägi ütles, et ETK on suurim kohalike toodete müüja siinsel turul ning hetkel nad ei näe vajadust eraldi talutoodete osakonna järele.

Biomarketi ühele omanikule Priit Mikelsaarele on Rimi talupoed täitsa sümpaatsed ja igati tore ettevõtmine, kus Eesti väiketootjad saavad enda kaubad inimestele paremini nähtavaks ja kättesaadavaks teha.

Mikelsaar kommenteerib, et ökotoodete müügimaht on Eestis väga väike ning sellest lähtuvalt julgeb ta oletada, et käive ja kasumlikkus ruutmeetri kohta on kaupluses teiste sarnaste toodetega võrreles väike ning ei usu, et antud toodete müük hüppeliselt kasvaks.

„Teisalt on konkurents kaubanduskettide vahel tihe ja kaubavalik tavatarbija silmade jaoks igal pool üsna sarnane, mistõttu võib talukaupade osakonna loomine olla üheks elemendiks, mille abil Rimi soovib end konkurentidest pisut eristada ning sellest lähtuvalt ei saa selle sammu otstarbekust vaadata ainult ühe müüginumbrite põhjal,“ mõtiskleb Mikelsaar

Biomarketi lettidel leiab väga palju Eesti tootjate tooteid, mida lisandub järk-järgult järjest rohkem. Talukaup ainuüksi pole Biomarketi valikusse pääsemiseks piisav, tuleb olla ka sertifitseeritud mahetoode.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757