Autor: Maarit Eerme • 14. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijaga suhtlemine jätab ettevõttest hea mulje

Tarbijakaitseameti kaubandustalituse juhataja Anneli Nagel, et tarbijatele tasub anda alati rohkem infot ja rohkem selgitusi, kui ta esialgu ootaks, sest see jätab ettevõttes hea mulje.

Kaubanduse klubis rääkis Nagel, millised tingimused on tarvis ettevõttel märkida garantiitingimustesse ning mida see ettevõttele annab. Nagel tõi välja, et ettevõtjate jaoks on tähtis märkida müügigarantiile vähemalt 7 tingimust, mis on kohustuslikud. „Juurde võib lisada ka kitsendusi, mis välistavad garantiitingimuste katkemise.

Garantiitingimused:

Müügigarantii andja nimi ja aadress;Isik, kelle poole garantiist tulenevate õiguste kasutamiseks tuleb pöörduda;Millised õigused garantii tarbijatele annab;Garantiist tulenevate õiguste kasutamise kordGarantii tähtaeg;Garantii kehtivusala;Selgitus, et lisaks garantiist tulenevatele õigustele on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.

Nageli sõnul kirjutab hea kaupmees viimase punkti tarbija jaoks pikemalt lahti ning informeerib, millised on tarbijale seadusest tulenevad õigused. „Kindlasti ei tohi tarbijale jätta eksliku muljet, et ta saab midagi rohkem, kui ta seda tegelikult ei saa,“ ütles Nagel.

Nageli hinnangul oleks mõistlik anda garantiitingimused iga tootega kaasa, et tarbijatel ei tekiks selle dokumendi puudumisel probleeme. Samuti ei ole mõistlik garantiitingimusi panna toote pakendile. „Tarbijal ei ole võimalik säilitada kõiki toodete pakendeid, mida ta ostab. Originaalpakend oleks mõistlik alles hoida vaid lameekraamide puhul,“ ütles Nagel selle kohta, kui garantiidokument on kinnitatud pakendile ja see nõuab ka originaalpakendi säilitamist.

Tarbijakaitseametil ei ole müügigarantii kohta näidisdokumenti, kuid nad vaatavad suurima hea meelega ettevõtte garantiitingimused üle, et see rahuldaks mõlemaid osapooli. Eelnev ülevaatamine on hea ka seetõttu, et ennetada võimalikke tekkivaid probleeme. „Ülevaatluse käigus võime anda ettevõttele näpunäiteid ning probleemide korral karistust ei kaasne. Kuid kui jõuame garantiitingimusteni ise, mis ei vasta seadustele, siis sellele võib karistus järgneda,“ kinnitas Nagel.

Nagel rääkis veel üle, et kui tootel garantiid ei ole, siis tarbijal on õigus esitada toote kohta pretensioon kahe aasta jooksul. „Sellisel juhul ei tohi toote peal olla ka ühte väikest viidetki selle kohta, et tootel on garantii,“ sõnas Nagel.

Kui garantii on lühem kui kaks aastat, siis võib tarbijale mainida, et garantii on näiteks 1 aasta, kuid pretensioonide esitamise õigus on 2 aastat. Nageli hinnangul jätab see ettevõttest hea mulje.

Tarbijakaitseameti viimased tähelepanekud olid, et kui toode on olnud garantiiperioodil remondis 10 ja 15 päeva, siis garantii pikeneb 25 päeva võrra. Samuti kui tarbijale antakse asendustoode, siis hakkab kehtima tootele garantii otsast peale, seega tarbijakaitseameti soovitus on kirjutada tšeki peale kuupäev, millal on asendustoode väljastatud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757