Tänavu juunis läbis Tallinna Sadama sadamaid võrreldes möödud aasta sama perioodiga 14% enam ehk 2,33 miljonit tonni kaupa. Reisijate arv kasvas 6% kokku 0,97 miljoni reisijani, teatas ettevõte.
„Kui reisijate arv on näidanud viimaste aastatel pidevat igakuist kasvu, siis kaupade veole on avaldanud mõju Läänemere idapoolsete sadamate kasv. Mahukaupade kõrval lisandväärtusega toodete käitlemise arendamine ja logistikapargi avamine on andud oodatud positiivse tulemuse – esimest korda pooleteise aasta jooksul pöördusid möödunud kuul kaubaveod tõusu,“ märkis ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Ain Kaljurand.
„Samas oleks ennatlik ühe kuu põhjal teha pikaaegseid järeldusi – nii Tallinna Sadamal kui kogu transiidisektoril seisab ees suur töö kaubamahtude säilitamiseks ja kaubaliikide mitmekesistamiseks ning see saab toimuda vaid koostöös turuosaliste ja uutele arendusprojektide planeeringuid kinnitavate omavalitsustega,“ lausus Kaljurand.
Tallinna Sadama sadamate kaubamaht ulatus esimesel poolaastal kokku 14,93 miljoni tonnini, mis on võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 6% vähem. Kaubagruppide lõikes kasvas konteinerkaup 9%, vedellast jäi eelmise perioodiga sarnasele tasemele ning puistlast vähenes 29% võrra.
Aasta esimese kuue kuuga teenindas Tallinna Sadam 4,2 miljonit reisijat, võrreldes möödunud aastaga kasvas reisijate arv 4% võrra. Suurimat, 25% kasvu näitas kruiisituriste arv. Tallinna-Helsingi liinil suurenes reisijate arv 4% ja Tallinna-Stockholmi liinil vähenes 1% võrra.
Kuue kuuga külastas Tallinna Sadama sadamaid 3447 laeva, millest 1001 oli kauba- ja 2446 reisilaevad.
ASi Tallinna Sadam poolaasta finantstulemused kinnitatakse selle kuu lõpus, esialgsetel andmetel on tegevustulud võrreldes möödunud aasta sama perioodiga ca kuuendiku võrra kasvanud ulatudes 55 miljoni euroni.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.