Baltika teise kvartali puhaskasum oli 624 000 eurot, mis on 9% parem eelmise aasta samast perioodist.
„Planeeritud kasumi kasvuni jõudsime eeskätt tänu headele müügitulemustele Balti riikides, tänu brutomarginaali parandamisele ja kulude kontrollile,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse liige ja investorsuhete juht Maigi Pärnik-Pernik.
Kui esimese kvartali müügikasv jäi hilinenud hooaja alguse tõttu 7% piiridesse, siis teises kvartalis jätkus müügikasv ettevõtte kõige suurema müügimahuga turgudel ehk kõikides Baltikumi riikides – kasvades enim Eestis (19%) ja Lätis (13%). Leedu saavutas nii müügi kui ka müügiefektiivsuse kasvuks 10%, olles efektiivsuse näitaja poolest Baltika Grupi edukaim.
Soovida jättis müügikasv Ida-Euroopa turgudel - Venemaa jaemüük vähenes teises kvartalis 1% ja Ukraina jaemüük 2%. „Venemaa turul oli vaadeldaval perioodil märgata üldist tarbija kindlustunde nõrgenemist, mis kahtlemata mõjutas ka meie tulemusi. Samuti avaldas Baltika majandustulemustele nii Venemaal kui Ukrainas negatiivset mõju valuutakurss,“ avas Pärnik-Pernik tulemuste tagamaid, lisades: „Ukraina müügitulemust tervikuna mõjutas arvestataval määral ka müügipinna vähenemine.“ Sellest hoolimata on Grupi majandustulemused ehk kasumlikkus Ida-Euroopa turul (Ukraina ja Venemaa) võrreldes eelmise aastaga paranenud.
Rõivakaubanduses valitsenud tiheda konkurentsiga allahindluste perioodil suutis Baltika brutorentaablust hoida ning seda teise kvartali kokkuvõttes isegi tõsta - jõudes 59,2%-ni, mis on 0,2 protsendipunkti võrra parem, kui eelmise aasta sama perioodi näitaja.
„Oleme jõudnud Baltika Grupi arenguga uude kasvufaasi – investeerime olemasolevatel turgudel jaevõrku ning avame uusi poode. Kolmandas kvartalis avame frantsiisivõtjana Baltikumis ka esimesed briti meestemoe brändi Blue Inc esinduspoed,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder. „Teises kvartalis sõlmisime juba ka esimese Baltika brändi frantsiisi välja andmise lepingu – Montoni brändipoe avamiseks Valgevene turul.“.
Teises kvartalis kasvas Grupi poodide arv kolme poe võrra. Aprillis avati uued Montoni poed Ukrainas Kiievis SkyMall kaubanduskeskuses, Lätis Galleria Riga keskuses ja Venemaal Ufa Semja keskuses. Mosaic kaubamärgi pood avati Venemaal Ufa Mega keskuses ning Eestis lisandus Baltika multibränd pood Moetänaval. Mais avati Ivo Nikkolo kauplus Lätis Galleria Riga keskuses.
Müügikanalina on jõudsalt mahtu kasvatamas ka Baltika e-pood – 25 erineva riigi tarbijaskonnale Montoni brändirõivaid pakkuv internetipood on kasvatanud oma müüki võrreldes eelmise aastaga kaks korda. Aasta jooksul plaanib Grupp teha veebipoes kättesaadavaks ka teiste brändide (Mosaic, Ivo Nikkolo, Bastion, Baltman) rõivakollektsioonid.
Vaadates poolaastale tervikuna tagasi ning arvestades tänast hetkeseisu, peab Baltika Grupi juhatus Pärnik-Perniku sõnul seatud aastaeesmärkide täitmist saavutatavaks. Vaatamata tõsiasjale, et Venemaa müügikasvu tempo on vähenenud ning klientide tarbimiskäitumine on jätkuvalt konservatiivsem, toetavad eesmärkide saavutamist positiivsed tendentsid suurima müügimahuga (70% koguturust) Baltikumi turgudel. „Lisanduvad poed, Baltikumi müügi stabiilsus ning kontrollitud kulud peaksid Baltikal võimaldama seatud kasumlikkuse eesmärgid täita,“ sõnas Pärnik-Pernik.
„Traditsiooniliselt tugevam poolaasta ootab meid alles ees,“ võttis Milder kokku ootused lähitulevikuks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Baltika, kellelt LHV analüütikud ootasid nullkasumit ja Swedbanki omad 0,4 mln eurost puhaskashjumit, teatas oodatust suuremast III kvartali kahjumist.
Baltika maikuu müüginumbritest selgus, et hulgi- ja e-poe müük langes kokku 21%. Täpsustatud andmetel langes ainult hulgimüük.
Baltika teatas oma värskelt avaldatud 2012. aasta aruandes, et ettevõttel on valmimas järgmise strateegilise perioodi tegevusplaan. Strateegia 2015 eesmärk on järgmisel kolmel aastal suurendada oluliselt müüki ja kasumit.
Baltika allkirjastas 15. mail frantsiisivõtjana lepingu ettevõttega A Levy & Son Ltd, millega omandab Blue Inc kaubamärkide esindusõigused Baltikumis, teatas ettevõte börsile.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.