• 05.12.13, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

75 protsenti tarbijatest eelistab kvaliteedimärgiga tooteid

TNS Emori läbiviidud uuringus selgub, et kvaliteedimärgiga tooteid eelistab otsuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.
Pääsukesemärki on TNS Emori värske uuringu kohaselt märganud 87 protsenti Eestimaa elanikest (eelmisel aastal 88%) ja ristikumärki 62 protsenti uuringus osalenutest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil, aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38 protsendini.
Kvaliteedimärgistusega tooteid kirjeldama sobivatest omadustest nimetati kõige enam Eestis tootmist ning eestimaist toorainet. Sagedamini kui varem toodi välja ka kvaliteetsust ning toiduekspertide kõrget hinnangut tootele. Pääsukesemärki tajutakse üha sagedamini toote kvaliteedile viitavana. Samuti seostatakse seda märki eestimaise tooraine kasutamisega. Ristikumärgi puhul on samuti sagenenud kvaliteedi väljatoomine. 
Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 9 inimest kümnest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Uuringu põhjal on keskmisest rohkem märgistust täielikult usaldavaid tarbijaid kõrgema haridusega vastajate seas. Naised usaldavad märke kindlamalt kui mehed. Kvaliteedimärgiga tooteid eelistab ostuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.
Oktoobris korraldas TNS EMOR Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 1000 Eestimaa elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Uuringu eesmärk oli teada saada, kuidas on muutunud tarbija teadlikkus kvaliteedimärkidest ja nende märkamise tase toidukaupadel, millised on trendid märgiga toodete eelistamisel, millised omadused kirjeldavad kvaliteedimärgiga tooteid ja kas tarbija peab toidukvaliteedimärke usaldusväärseteks.
Kokku on pääsukesemärgi kandmise õigus hetke seisuga 181 tootel ja ristikumärki võib kasutada 40 toote märgistusel. Märgi kandmise õigus antakse üheks aastaks, misjärel on võimalik litsentsilepingut aasta kaupa pikendada, kui toode vastab jätkuvalt mõlema märgi puhul kvaliteedile ja pääsukesemärgi puhul ka tooraine päritolule esitatavatele nõuetele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele