Emori peagi valmivas e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt ostis Eesti elanik 17% jõulukinkidest interneti vahendusel mõnest e-poest.
TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et kui 17% 2013. aasta lõpul jõulukinke ostnud Eesti elanikest kasutas kinke ostes ka erinevaid e-poode, siis ülejäänud 83% ostjatest tegi seda traditsioonilisi poode kasutades. „Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3% kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel,“ lisas ta.
Samas viitas Kersten Jõgi asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki: „Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla.“
TNS Emori e-kaubanduse uuringust selgus:
Jõgi sõnul on need esimesed tulemused laiemast e-kaubanduse osakaale kaardistavast esinduslikust uuringust, mis annab esmakordselt võimaluse hinnata e-kaubanduse positsiooni Eesti kaubandusmaastikul. Emori e-kaubanduse uuringu ühe teemana kaardistati 20 kaubagrupi (rõivad, raamatud, piletid, ravimid, reisid, kindlustus jms) hinnangulised osakaalud nii tava- ja e-kaubanduses kui ka kodumaiste ja välismaiste e-poodide osas. Samuti uuriti e-poodide tuntust ning peamist ostukohta.
TNS Emori e-kaubanduse uuringu käigus küsitleti 2014. aasta jaanuaris 991 eestimaalast vanuses 15–74 aastat. Uuringu aruanne valmib veebruari keskel.
TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar’ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.