Autor: Maarit Eerme • 15. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti kaupmehed eelistavad odavaid seadmeid

Suurköögiseadmete maaletooja Bestmarki juhatuse liige Aivo Oblika sõnul ei vaata sisuliselt ükski klient toote kvaliteeti vaid hinda, ning seetõttu hakkasid ka nemad mõningaid tooteid Hiinast sisse tooma.

Suurköögiseadmetest ostetakse erinevate ettevõtete käest just kõige enam kuumaseadmeid ja nõudepesuseadmeid. Bestmarki juhatuse liikme Aivo Oblika sõnul on olnud ajajärke, kus on ostetud rohkem laavakivi- söegrille või kebabi valmistamise seadmeid. „Kuid terviklikus pildid ei ole nende müügikogus suur,“ ütles Oblikas. Bestmark müüs eelmisel aastal Eestis kombiahje rohkem kui ühe nädalas, mis on Oblika sõnul väga hea tulemus. „Omamoodi positiivse trendina võib esile tuua, et aina rohkem kliente mõistab, et kodumasin on ennekõike mõeldud koduseks kasutamiseks ning seetõttu ostetakse nende käest märkimisväärselt rohkem professionaalseid saumiksereid kui varem,“ kinnitas Oblikas.

Metose müügidirektori Tarmo Süldi sõnul küsitakse nende käest, et kuidas hoida kokku energiat suurköögis, seega tema sõnul on ökoloogiline lähenemine tõusutrendis. Oblikas kinnitas Süldi sõnu, et tootearendus on liikumas järjest rohkem ökonoomsemate ja kvaliteetsemate seadmete suunas. „Kuid kahjuks pean tõdema, et Eestis on üldiselt määravaks seadme hind,“ oli Oblikas nördinud. Ta rääkis, et kui nad varasemalt müüsid Taani tehase universaalsegajaid, siis ühel hetkel hakkasid Eestis tegutsevad ettevõtted järjest rohkem pakkuma Hiinas toodetud segajaid. Kui Bestmark avastas, et sisuliselt ükski klient ei vaata segaja kvaliteeti vaid hinda, siis hakkasid nad ka Hiina segajaid müüma. „Kui Taani firma segajate eluiga ulatus 40-50 aastani ning selle aja jooksul ei vajanud nad remonti, siis Hiina segajad võib 10 aasta jooksul kindlalt maha kanda ning selle jooksul peab arvestama ka märkimisväärsete remondikuludega,“ ütles Oblikas.

Oblika sõnul sõltub seadmete eluiga olulisel määral sellest, kuidas teda kasutatakse ja hooldatakse. Süldi hinnangul on üldine trend see, et seadmete keskmine kasutusiga on 10 aastat. „Kaubanduses kasutatavad külmseadmed vajavad regulaarset hooldust, filtrite puhastamist ja vahetamist, sest pidev seadmete hooldus aitab selle eluiga pikendada,“ rääkis Süld. Oblikas lisas, et pidev hooldamine mitte ainult ei pikenda eluiga vaid vähendab ka remondikulusid. „Näiteks, kui pidevas kasutamises vibreerib lahti mingi kinnitus, siis sealt tekkiv lühis võib põletada läbi elektronbloki, mis tihtipeale maksab 1/5 seadme hinnast.“

Kui ettevõte soovib uut seadet tellida, siis nii Metose ja Bestmarki sõnul võtab tarnimine aega umbes  4-6 nädalat.

Süldi sõnul võiksid Eesti ettevõtted kasutada rohkem grillahje, millel on sisekliima kontroll ja värskete salatite pakkumiseks erinevaid iseteenindusvahendeid. „Keskmise Eesti kliendi suurim erinevus näiteks Skandinaavia keskmisest kliendist on see, et siin ei tunta seadmete brände nime järgi ning ei osata eristada kvaliteetsemat kaupa vähemkvaliteetsest,“ ütles Oblikas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757