Autor: Maarit Eerme • 1. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubanduskeskused kasutavad tarbijakampaaniaks iBeacon tehnoloogiat

Kaubanduskeskused Norde Centrum Tallinnas ja Lõunakeskus Tartus alustasid koostööd Eesti idufirmaga Funlyzer, kes pakub Apple'i iBeaconi tehnoloogiat, mille tulemusena korraldatakse keskuse külastajatele mobiilne aadrejaht. Eesmärk on muuta külastajakogemus põnevaks ja lõbusamaks.

Aardejahi rakendusega saavad mängijad võita auhindu ja osaleda pealoosimistes. Spetsiaalne piraadiradar, mis kasutab iBeacon tehnoloogiat aitab leida kaubanduskeskustesse peidetud aardeid ning annab võimaluse neid võita kraapides mobiilset kraapimiskaarti.

Funlyzeri asutajad Olle Kaidro ja Lauri Post on võtnud eesmärgiks igapäeva kaubandust mobiilsemaks ja põnevamaks muuta. Tehnoloogilised võimalused klientidega interaktiivseks ja asjakohaseks suhtluseks on tänapäeval tunduvalt suuremad, kui seda hetkel tehakse.

Kaidro sõnul on Aardejahi puhul tegemist maailmas ainulaadse mobiilse tarbijamängu platvormiga, mis on mõeldud kaubanduskesksustele ja -kettidele. Erilist põnevust lisab Aardejahile uudse iBeacon tehnoloogia kasutamine, mis kogub hetkel USAs populaarsust.

Aardejahi mobiilikampaaniat saab suurepäraselt siduda ka olemasolevate ostukampaaniatega või täiesti uute ideedega. Võimalused on lõpmatud ja loovus on ainukeseks piiriks.

Funlyzer’i esimeseks eesmärgiks on koos Eesti uuendusmeelsete kaupmeestega töötada välja põnev ja kaasahaarav mobiilne kampaaniaplatvorm, millel oleks potentsiaali ka välisturgudel.

iBeacon põhineb Bluetoothi 4.0 standardil, mis tunnetab ära, kui külastaja nutitelefon on nn aardemajaka läheduses. Kuna Bluetooth 4.0 on väga uudne ja täna veel mitte igas nutitelefonis töötav standard, siis on Aardejahil ka varuvariant, mille abil enamik nutitelefoni omanikke saavad kampaanias osaleda.

Apple’i iBeaconid on mõeldud siseruumides kasutamiseks ning siiani on see teholoogia laialdast kasutust leidnud enamjaolt luksusbrändide poodides USAs.

Aardejahi ja iBeacon tehnoloogia kasutamiseks peavad kasutajad alla laadima Aardejahi äppi, mis on tänasest saadaval Android platvormil ja peatselt saadaval ka iPhone’dele.

Funlyzer OÜ on Tartu Teaduspargis tegutsev idufirma, mille põhitegevusalaks on kaubanduslike mobiilirakenduste valmistamine ja ostukogemuse põnevamaks muutmine.

Lõunakeskus on Lõuna-Eesti suurim ja külastajaterohkem ostukeskus.

Norde Cenrtum on Capfield keskuste gruppi kuuluv keskus Tallinna sadama lähedal.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757