Autor: Maarit Eerme • 17. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbija ootab kaubanduses uuenduslikke nutilahendusi

Esimene iBeacon tarbijakampaania Eesti kaubanduskeskustes tõestas, et meie tarbija ootab uuenduslikke nutilahendusi, sest Tartus Lõunakeskuses ja Tallinnas Norde Centrumis sellel nädalal lõppenud iBeacon tehnoloogial põhinev mobiilne Aardejaht  osutus väga populaarseks.

Aardejahi loojate Olle Kaidro ja Lauri Posti sõnul töötas kampaania oodatust veelgi paremini. Peamine tänu kampaaniate kordamineku eest öeldakse keskustele ja kaupmeestele, kes hoogsalt ideega kaasa tulid ja ühisturundusele panustasid.

Kampaaniates osales 40 kaupmeest ja välja pandi ligi 500 auhinda koos korralike peaauhindadega. Mängijaid oli tuhandeid ja kokku jõuti läbi online reklaamide ligi 100 000 inimeseni.

Kaidro sõnul on lihtne iBeacon kampaaniamäng alles alguseks. "Esimene kampaania oli peamiselt piloodiks, et näha kuidas inimesed antud lahendusega kaasa lähevad ja kuidas nutitelefone ostukeskustes kasutatakse," rääkis ta. Aardejahti mängiti üle 4000 korra ning tagasiside oli hea. Kindlasti on suur olulisus ka kampaania mittetehnilisel poolel. Turundus, disain ja idee ülesehitus koos tehnoloogilise lahendusega annab õige tulemuse.

Sel korral kasutati ühte iBeaconit keskuse kohta, jagati mängijatele hulgaliselt auhindu ning oluline rõhk oli mängu uuenduslikkusel. Kaidro sõnul hakkab tulevikus Funlyzeriga koostööd tegevates keskustes olema, sarnaselt näiteks Macy’s kaubandusketiga Ameerikas, sadu iBeaconeid ühe keskuse kohta, mis pidevalt nutitelefonidega suhtlevad ja kliendile relevantset infot kuvavad. Järgmistes Aardejahi kampaaniates kasutatakse juba rohkem beaconeid, pannakse enam rõhku mängustamisele ja saadava elamuse suurendamisele.

"Aardejaht, kui uudne kampaania tekitas rohkesti kõlapinda ning suurendas külastajate arvu. Uudsed ja innovaatilised lahendused ostukogemuse põnevamaks muutmiseks on Lõunakeskuses alati teretulnud," ütles Lõunakeskuse juhatuse liige Anne Aland.

Capfield OÜ turundusjuhi Kadi Aljase sõnul tõi põnev nutitelefonide omanikele suunatud Aardejaht Norde Centrumile tavalisest kindlasti rohkem tähelepanu. Näiteks eelmise aasta sama perioodiga võrreldes on külastajate arv suurenenud 10%, millest võib osa tänu anda just Aardejahi kampaaniale. "Koostöös Funlyzeriga katsetame Aardejahi efektviisust ka meie teistes kaubanduskeskustes ja seda juba järgmise aasta alguses," lubas Aljas.

Funlyzer OÜ on idufirma, mille põhitegevusalaks on kaubanduslike mobiilirakenduste valmistamine ja ostukogemuse põnevamaks muutmine.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757