Maarit Eerme • 29. aprill 2015
Jaga lugu:

Kuidas Maxima e-poodi tegi?

E-kaubanduse aastakonverentsil rääkis Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna juht Ty Lehtmäe, kuidas e-Maxima alguse sai ning mis etapid see läbis ja mis on nende poe põhimõtted. 

Enne veebikaupluse tegemist oli Eesti Maximal eeskuju Leedu (5 aastat) ja Läti (3 aastat) Maxima veebikaupluse näited ja kogemused olemas, kust sai võtta eeskuju.

E-Maxima juurde loodi oma meeskond, kes hakkasid Lehtmäe sõnul esimese asjana uurima seadusandlust. „Toidukaupade veebis müümisel on väga palju erinevaid nüansse, millele tuleb tähelepanu pöörata,“ ütles Lehtmäe. Lisades, et nad võtsid kindla suuna viia klientidele lühikese säilimistähtajaga toidukaupa. Seadusandluses on kirjas, et e-kauplustes on 14 päevane tagastamisõigus. „ Kuid see ei kehti kiiresti riknevatele toidukaupadele. Kuid võtsime vastu otsuse, et kui kuller viib kliendile kauba, siis tal on võimalik kohapeal üle vaadates kaup kas osaliselt või täielikult loobuda, kui talle ei peaks midagi sobima,“ rääkis Lehtmäe.

Järgmise etapina oli Maximal tarvis leida endale usaldusväärne partner, kelle peale võisid nad kindel olla ka poole aasta pärast. „Partneril pidid olema sobivad transpordivahendid ning kvaliteetne klienditeenindus. Kuller, kes kauba kliendile kohapeal üle annab on väga tähtis osa kliendikogemusest ning see peab olema hea,“ ütles ta.

Lehtmäe sõnul testisid nad Maxima e-poodi 1 kuu enda töötajate peal. „Selle aja jooksul viisime läbi palju erinevaid muudatusi, et veebipoodi paremaks teha.“ Seejärel tuli testversioon, mida said kasutada ka nende logistikapartneri töötajad 2 nädalat. Veebruaris 2015 läks veebikauplus avalikuks ning tänaseks on kauplus olnud avatud 88 päeva.

„Otsustasime, et veel ei tee e-Maximale ägedaid kampaaniaid, sest soovime arendada vaikselt ja hoida rõhu kvaliteedi peal,“ ütles Lehtmäe. Lisades, et hetkel on e-kauplus nähtav Maxima kodulehel, Facebookis ning nad postitasid ka mõningatesse piirkondadesse infolehti. „Meie jaoks on hetkel väga oluline saada klientidelt tagasisidet, et ennast veel paremaks muuta.“

E-maxima põhimõtted:

Sortiment. Ca 6000 artiklist koosnev kaubavalik. Klientidele pakutakse ka populaarseid tooteid ning iganädalasi kampaaniatooteid.

Hind. Maxima on turul hinnaliider ning veebis peavad olema sama head hinnad, kui kauplusestes. Iganädalased kampaaniahinnad ning lisaks sortimendikataloogid hooajaliste uudistoodetega.

Kvaliteet. Kaupa komplekteeritakse sedasi, et pannakse kõige kaugema realiseerimistähtagaja kaubad, pakendatakse kõige kvaliteetsem kaup ning tarnel toimub ka pidev kontroll. Kaalukaupadel teostatakse tasaarveldus, sest keeruline on täpselt kaaluda.

Lojaalsusprogramm Aitäh. Eesti populaarseim kliendikaart, millel on ca 430 000 lojaalset kasutajat. Aitäh kaardiga koguneb igalt ostult boonus. Lisaks kehtivad erinevad pakkumised.

Omatooted. Meistrite kvaliteet – Maxina kulinaaria- ja kondiitritsehhi tooted, kus sortimenti lisandub uudistooteid iga kvartal. Vinejaard – Maxima oma veinisoovitus, kus tarnitakse veine otse Euoopa veinitootjatelt, et pakkuda kvaliteetsetele veinidele taskukohast hinda. Okoloogika tooted jpm. Grillleti soojasid tooteid kahjuks ei saa e-Maximas pakkuda.

E-poe ulatus. e-Maxima toimetab tooteid kätte Tallinnas ja selle lähiümbruses ning hetkel on veebikaupluse staap Smuuli tn XX kauplus. Hüpermarketite ehitamisega laieneb ka e-Maxima staabi ulatus. See on ka üks põhjus, miks klient peab enne e-kauplusesse sisenemist registreerima, et teada saada, kas tema piirkonda kaupa veetakse.

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt