Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet.

- Kaubanduskeskus Foto: Andres Haabu
2015. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 412 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse 314 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes 15%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes märtsis jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga 42%. Keskmisest enam suurenes ka jaemüük posti või interneti teel (kasv 39%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 34%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel näidanud stabiilset kasvu. Sarnaselt jaanuarile ja veebruarile suurenes ka märtsis nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 3%.
Võrreldes veebruariga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 483,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 4%, eelmise kuuga võrreldes 14%.
Seotud lood
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.