Vaateaken peab klienti inspireerima, nii et tekiks huvi sisse astuda. Kui klient on juba poes, tasub talle pakkuda meelelahutuslikke tegevusi ja võimalust puhata, et mängulisusega kliendi huvi üleval hoida.
Kaubamaja väljapanekujuhi Piret Vapajeva sõnul loob vaateaken poele näo – see peaks inimesi inspireerima. Kaubamajas on see mõte vilja kandnud, näiteks leidub mehi, kes ostavad ära vaateaknalt terve komplekti. “Pintsak, särk, lips, kingad jms – kõik läheb kaubaks, kuigi tegelikku vajadust kõige järele ei pruugi olla”. Naistes tekitab õnnestunud vaateaken Vapajeva hinnangul vau-efekti.
Vaateakna kokkupanekul on Vapajeva sõnul oluline läbi mõelda, mis hinnaskaalat seal kuvatakse. Vaateakna toodete läbimüük suureneb, nii et reguleerida tuleb ka toote kättesaadavust. Kaubamaja ei pane hooaja põhitooteid kohe täies mahus poodi välja, sest muidu võib juhtuda, et hooaja keskel on need juba läbi müüdud.
Kui tänu uudishimule on inimene poodi sisenenud, tasub talle seal pakkuda tegevusi ja võimalust puhata. Tendents liigub puhke- ja söögikohtade loomise poole. Need tulevad küll müügipinna arvel, ent kliendi mugav ja vaba enesetunne on oluline. “Mulle tundub, et minnakse avaruse ja emotsiooni, mitte ratsionaalsuse poole. Inimestele antakse rohkem võimalusi impulsiivselt käituda,” kirjeldas Viewmarki visuaalturundaja Anne Kanter. Ühtlasi on tähtis lasta tooteid katsetada. “Mitte nii, et ära astu, ära puutu, vaid sõnum muutub lahkemaks, positiivsemaks – katsu ja mängi,” sõnas Kanter.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.