2015. aasta reaalsus on see, et klient keeldub toote eest üle maksmast ning orienteerub kaupluses hinnasiltide järgi, rääkis Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe.
Lehtmäe sõnul ei ole kampaaniatoodete müügi osakaal langenud. Kollane hinnasilt tootel aitab märgatavalt läbimüüki tõsta. Näiteks Hollandi Leibjuust 500g viilutatud. Enne kampaaniat oli müük 254 tk, kampaanias 27 254 tk.
"Umbes 20% inimestest teavad hindu peast, vähemalt nad ise väidavad sedasi," rääkis Lehtmäe Müügiedenduse seminaril. Ta usub, et nad teavad vähemalt TOP toodete hindu, kuid mitte kõikide omasid. „2015. aasta reaalsus on see, et klient keeldub toote eest üle maksmast. Et kui kliendi lemmik brändi kampaanias ei ole, siis vaadatakse alternatiivi, mis on kampaanias ehk kliendid orienteeruvad kaupluses hinnasiltide järgi,“ ütles ta.
„Eesti keskmine sissetulek ei ole nii suur, et Eesti elanike hinnatundlikus hakkaks vähenema,“ rääkis Lehtmäe. Lisades, et seega otsivad tarbijad ikka ja alati soodsamaid hindu.
Tema sõnul on 2015. aastal läinud hinnakampaaniad aina hullemaks, kuid nendest võidab eelkõige klient. „See, et me ainult hinnaga võitleme, ei saa öelda. Oleme hakanud mõtlema ka selle peale, et miks peaks tarbija meie juurde tulema, sest kõikidel jaekettidel on ühtemoodi hinnakommunikatsioon.“
Maxima on viimased 2 aastat tegelenud sellega, et mõelda ümber enda väärtushinnangud, sõnastanud enda kaubamärgi lubadused. „Oleme enda kaubamärgi lubaduse sõnastanud eelkõige kliendi seisukohalt, kus soovime talle pakkuda mugavat ostukogemust ja lemmiktooteid ning ta ei pea oma ostukorvi eest üle maksma.“
Lehtmäe sõnul ei kao hinnakommunikatsioon – iganädalased kliendilehed ning samuti ka nende sortimendikataloogid, kus näitame, mis on erilist ja millised on uudistooted.
„Meie kliendileht jõuab iga nädal 700 000 inimese postkasti ning sinna on võimalik osta ka reklaami, samuti on võimalik tuua meile erinevaid tootenäidiseid, mida saame klientidele jagada koos ostutšekiga.“ Maximas sooritatakse aastas üle 50 miljoni ostu ning kauplusi on 32 linnas.
Seotud lood
Ambient Marketingi juht Kristjan Kaleviste soovitab Eest kaupmeestel teha rohkem multipakkumisi, mis suurendavad nende müüdavaid koguseid ja tootjate marginaale.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.