• 02.06.15, 17:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbija eelistab kodumaiseid e-poode

Eesti E-Kaubanduse Liidu läbiviidud tarbijauuringu kohaselt kasutavad Eesti tarbijad hoogsalt e-kaubandust ja 56% vastajatest on ostnud tooteid või teenuseid enam just kodumaistest e-poodidest. 
Tervelt 69% kõigist uuringus osalejatest on viimase kuu aja jooksul sooritanud ostu interneti vahendusel, 58% ostab internetist kord kuus või sagedamini.
 
Meeste ja naiste tarbimissagedus e-poodidest ostmisel on sarnane. Tarbimissagedus väheneb koos vanusega ja tõuseb koos haridustaseme ja sissetulekuga. Suurim oli viimasel kuul ostjate osakaal 25-34 aastaste vastajate seas.
Kui varasemalt on füüsiliste toodete puhul peetud oluliseks proovimisvõimalust, siis täna on soodsamad hinnad, aja kokkuhoid ja riigipiirideta kaubavalik olulisemaks kaalukeeleks. 45% vastajatest on viimase aasta jooksul ostnud internetist pileteid (teater, kino, kontsert jms), 43% naisteriideid ja 37% jalatseid. Kõige väiksem ostjate osakaal on filmidel (10% vastajatest), toidukaupadel (9%) ja ravimitel (8%). Toidukaupade ja ravimite osas on nõudlus kindlasti kinni ka pakkumises, kuna e-poode antud sektorites on täna Eestis vähe.
Eesti e-poed on tarbijate seas hinnas, nii on 56% uuringule vastajatest tooteid või teenuseid enam ostnud just kodumaistest e-poodidest, 23% teistest Euroopa Liidu e-poodidest ja 20% mujalt maailmast. Piiriülene e-kaubandus on populaarsem kõrgema haridustaseme ja sissetulekuga vastajate seas.
Tarbijad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks kodumaiseid e-poode, suurim oli vastajate osakaal naiste ja igakuise netosissetulekuga kuni 1500€ vastajate seas. Enam kui 1500€ teenivad vastajad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks välismaiseid e-poode.
 
E-Kaubanduse Liidu poolt väljastatavat usaldusmärgist "Turvaline ostukoht" on e-poodides märganud 39% vastajatest, kellest 61% pidas märgisega e-poode teistest usaldusväärsemaks. Aktiivsemad ostlejad on märgisest teadlikumad.
 
 
Eesti tarbija on e-kaubanduse osas optimistlik – 71% praegustest e-kaubanduse kasutajatest kavatseb kindlasti e-poodidest osta ka edaspidi ning 77% leiab, et internetist ostmine lähiaastal suureneb.
Uuringu eesmärk oli kaardistada e-kaubanduse tarbimisharjumused Eestis ja koguda informatsiooni klientide eelistuste kohta e-poodidest ostmisel. Veebiküsitlusele vastas kokku 1041 inimest perioodil veebruar-märts 2015.

Seotud lood

Uudised
  • 28.07.15, 14:09
10 e-kaubandust takistavat tegurit
Viimased viis aastat on e-kaubandus näidanud järjekindlat tõusu: jaemüük posti või interneti teel suurenes tänavu mais mullusega võrreldes koguni 57 protsenti. Peamiseks takistuseks on aga see, et kliendid pole nõus ostma toodet, mida ei saa eelnevalt näha ega proovida.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele