1. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaeketid otsivad põnevaid tooteid valmistoidu lettidele

Maxima uuendab enda valmistoodete valikut vähemalt neli korda aastas, tuginedes klientide ostueelistustele ja tarbimiskultuuri trendidele
Foto: Raul Mee
Jaeketid kinnitavad ühest suust, et valmistoitude nõudlus on jätkuvalt kasvav trend ning pidevalt otsitakse uusi tooteid ja trende, et enda letid põnevamaks muuta.

„5 aastat tagasi pakkusime enda kokkade ja kondiitrite valmistatud toitu vaid suuremates kauplustes, täna on seda võimalik osta igas Maxima kaupluses ja e-Maxima internetipoes,“ rääkis Maxima Eesti toiduainete töötlemise osakonna direktor Tiina Seljugina. Ta lisas, et kui nende kaupluste lettidel oleks rohkem ruumi ja tööturul leiduks rohkem meistreid, siis oleks valik ja kogused veel suuremad.

„Valmistoidu turg areneb ja kasvab iga aastaga  ning seda eelkätt tänu inimeste kiirele elutempole. Nii pakutaksegi kauplustes üha enam valmistoitu ja antud toodete kaubavalik riiulitel ja lettidel üha suureneb,“ rääkis Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid trendist.

Rimi Eesti Foodi kommunikatsioonispetsialist Katrin Batsi sõnul nende kõige suurema müügiga valmistoidud on ikka traditsioonilised, näiteks kartulipuder, kartulisalat jms. „Näeme selgelt, et üha enam otsitakse valmistoite, mis on tervislikku ja tasakaalustatud toitumist võimaldavad. Rimi salatibaaride edu on üha kasvav,“ ütles Bats. Lisades, et eelistatakse koduseid maitseid, veidi enam ehk vaadatakse toote koostist, et veenduda selle kvaliteedis ning nõudlik klient ootab üha enam suuremat valikut.

Prisma Peremarketi viimase aja suurim muudatus on Tallinna kauplustesse paigutatud salatibaarid, kus klient saab valida endale meelepärased salati koostisosad ja salatikastme. „Salatibaaris on igapäevaselt valikus üle 30 koostisosa,“ rääkis salatibaari edukusest Prisma Peremarketi turundusjuht Silver Säga. Lisades, et populaarsusest tingituna planeeritakse neid ka väljaspool Tallinna asuvatesse kauplustesse.

„Valmistoidu valdkond on väga tiheda konkurentsiga ja alati peab midagi uut ja innovaatilist välja mõtlema. Olgu selleks siis uued maitsed, midagi põnevat maailmaköögi klassikast või hoopiski tervislikku silmas pidades,“ selgitas valmistoodete tootevalikut Selveri kommunikatsioonijuht. Ta lisas, et tervislikumad tooted ongi üks olulistest tarbimissuundumustest. „Sortimendi koostamisel tuleb jälgida toidu tasakaalustatust, allergeene ning energia- ja toitainesisaldusi. Üha kasvab ka kalatoodete osakaal,“ rääkis Erilaid.

Valmistoodete valik uueneb kauplustes 2- 4 korda aastas

Prisma Peremarketi põhilise valmistoidu sortiment vaadatakse läbi kaks korda aastas. „Muudatuste aluseks on tarbijate tagasiside ja erinevate kaubagruppide müükide areng,“ kinnitas Säga.

Samuti uueneb Selverites tootevalik vähemalt kaks korda aastas ning ajakohast pakutakse nii jõuluperioodil kui ka lihavõtete ajal.

„Vähemalt neli korda aastas muudame sortimenti, tuginedes klientide ostueelistustele ja tarbimiskultuuri trendidele,“ ütles Maxima Eesti toiduainete töötlemise osakonna direktor. Lisades, et uusi tooteid lasevad nad klientidel degusteerida ning esitletakse vastavas kataloogis I.S.U.

Prisma Peremarketi valikus on erinevate tootjate valmistoidud, mis tagab tarbijale laia valiku nii  maitsete kui ka hinnataseme suhtes. „Jaeketina ei ole me täna pidanud otstarbekaks ise valmistoitu tootma hakata,“ ütles Säga, miks nad on üks väheseid, kellel puudub enda kulinaaria köök. Prisma tootevalikus on neil üle 300 erineva valmistoidu, kust peaks iga klient leidma omale meelepärase toote.

„Mõtleme Rimis igapäevaselt, kuidas oma sortimenti parandada ning valikut uuendada. Jaeketina on hea võimalus ise siin trende luua ning mõistagi võtame eeskujuks ka mujal maailmas levivaid trende,“ ütles Bats.

Maxina otsib alati võimalusi, kuidas pakkuda veelgi paremat valmistoidu valikut, lähtudes eelkõige klientide eelistustes ja soovidest. Seljugina lisades, et nende enda meistrite tooteid on valikus umbes 80%. „Oleme sunnitud suurendama teiste ettevõtete toodangu osakaalu enda kaupluste letis, kuna Maximal endal ei jätku võimsust, et klientidele soovitud koguses kvaliteetseid tooteid pakkuda.“

Vaata Äripäevast toidutootjate TOPi. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757