21. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apollo kasvatas mullu nii raamatute kui ka mängude müüki

Möödunud aastal tegi Apollos mängud ja mänguasjad kõva käibehüppe
Foto: Andras Kralla
Meelelahutuskaupluste keti Apollo 2015. aasta müügitulemused näitavad, et eestlased ostavad tõusvas trendis järjest enam raamatuid, e-raamatuid ning ka meelelahutuslikke mänge ja muusikaplaate.

“Eestlane on teadlik tarbija, kes kasvavas joones eelistab nii endale osta kui sõbrale kinkida emotsioone – on see siis raamatu, mängu, filmi või muusikateose kaudu,” kommenteeris Apollo müügi- ja turundusjuht Eha Pank Apollo 2015. aasta müügitulemusi.

Pank tõi esile, et kõige enam kasvasid 2015. aastal mängude ja mänguasjade müügitulemused (22%), kus kõige populaarsemateks toodeteks osutusid seltskondlikud lauamängud “UNO mängukaardid” ja kaardid “Head Eesti Mõistatused” ning kirgi küttev lauamäng “Dobble”. 

Märkimisväärselt kasvas ka e-raamatute müük (21%). E-teostena soetati kõige enam “Viiskümmend vabastatud varjundit”, “Viiskümmend halli varjundit” ja “Viiskümmend tumedamat varjundit. Triloogia 2. osa”.

Apollo müügi- ja turundusjuhi sõnul soetavad eestlased jätkuvalt ka DVD-sid. Eriti hinnatud oli eelmisel aastal Eesti uued linateosed nagu “1944” ja “Mandariinid”. Populaarsed olid ka animafilmid nagu näiteks “Lumekuninganna ja igavene talv”. DVD-de müük on jäänud aasta-aastalt suhteliselt stabiilseks.

“Muusikaplaate seevastu soetati eelmistest aastatest enam lausa 12%,” rõhutas Pank, tuues esile, et Apollo hitt-teosteks olid Eesti muusikute heategevuslik Disney CD “Seitsme maa ja mere taga”, Curly Strings “Üle ilma” ja Tanel Padar & The Sun ja Sõbrad “Veidi valjem kui vaikus III”. 

Pank tõi esile, et kui tugineda raamatute, muusika ja seltskondlike lauamängude müüginumbrite kasvule, siis võib küll tõdeda, et eestlastele meeldib lugeda ning kvaliteetsete teoste ning meelelahutusega aega veeta. “Eriti positiivne on, et järjest enam soetatakse lastele suunatud teoseid, mis tagab ju nii lugemisharjumuse kui ka kultuuritarbimise jätkusuutlikkuse,” hindas Pank.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757