19. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kliendi tähelepanu võitmiseks peab mõtlema uutele lahendustele

Kliendi tähelepanu võitmiseks peab mõtlema uutele lahendustele
Foto: Apwiser
Tehnoloogia ettevõte Apwiser juhatuse liige Olle Kaidro rääkis, et kaupmeestel ei ole enam võimalik kliendi tähelepanu nii kergelt võita ja hoida. Klient nõuab järjest paremat ostukogemust ning tema tähelepanu saab võita ainult infokandjate abil, mida klient kasutab.

Kaidro ütles, et jaekaubandus on tegemas suurt muutust. „Kui varasemalt oli inimese tähelepanu võitmine lihtne, sest infot oli vähe, siis nüüdseks on tarbijal informatsioonist üleküllus,“ rääkis ta. Lisades, et tähelepanu saavutamine muutub jaekaubandus ettevõtetel järjest raskemaks. Teisalt poolt on tõusnud ka klientide ootused paremale kogemusele.

Kaidro sõnul tänu neile kahele põhjusele peavad kaupmehed oma turundusstrateegiad ümber mõtlema. „Neil on vaja tööriistu, mis aitavad paremini turundada ja mis annab neile parema tagasiside kampaaniate efektiivsusest.“ Apwiser’i arendatud futursell.com platvormi peamine idee on olla turundusplatvormiks kaupmehele, mille abil saadakse kampaania vajaminevatesse reklaamikanalitesse nii, et kampaania info jõuaks õige tarbijani õigel ajal. Kaupmeestel on kampaaniast hea ülevaade ning ta saab tagasisidet ka selle efektiivsuse kohta.

Nutikam turundamine aitab kaupmehel raha kokku hoida. „Platvormi kaudu saab väärtusliku ülevaate oma kampaaniatest, nende toimimisest ja efektiivsusest. Lisaks saab selle abil ka planeerida uusi kampaaniaid,“ selgitas Kaidro. Ta lisa, et kuna kaubanduse olemus muutub, siis küsimus ei ole mitte, kas kaupmees peab kasutama erinevaid tarkvaralisi tööriistu paremaks turundamiseks vaid küsimus on selles, kuidas neid tööriistu kasutada, et olla muutustest sammu võrra eespool.

Mis suunas liiguvad trendid?

Kaidro hinnangul on mõningad trendid juba väga selged. Esiteks, kaupmeestel ei ole enam võimalik kliendi tähelepanu nii kergelt võita ja hoida. Internet röövib järjest rohkem inimeste tähelepanu traditsiooniliselt turunduselt. Lisaks sellele kasvab e-kaubandus. Traditsioonilisel kaupmehel on hinna ja tootevaliku alusel järjest raskem võistelda e-kaupmeestega. Ka klient on muutunud nõudlikumaks, ta soovib järjest paremat ostukogemust ja tema tähelepanu saab võita ainult infokandjate abil, mida klient kasutab – näiteks nutitelefoni kaudu.

Tänu trendidele on Kaidro hinnangul kliendi ja kaupmehe vaheline seos muutunud ja muutub veelgi. Klientidel on ootus kaupmehega paremaks kahepoolseks suhtluseks. „Klient soovib ise anda infot selleks, et saada kaupmehelt vastu temale vajalikku infot.“ Kaidro rääkis, et kliendid soovivad seostada shoppamist rohkem nende elustiiliga nii, et kaupmehe ja kliendi vaheline kommunikatsioon ei oleks ainult toodetega seotud.

„Kokkuvõttes tahab klient, et tal oleks võimalusel ligipääs just tema jaoks loodud infole. Ta ei taha jagada niisama infot enda kohta, vaid, et kaupmees tunneks tema soove ja vajadusi nii nagu seda tunneb tema sõber. Pakkudes talle õiget infot, õigel ajal,“ võttis Kaidro kokku.

Futursell keskendub kaupmehe ja kliendi vahelise suhte tugevdamisele. „Tehnoloogia annab paremad võimalused kaupmehele, mõistmaks paremini kliendi vajadusi ja vastupidi. Me püstitame hüpoteese ja katsetame uusi võimalusi nagu näiteks Ralph Lauren katsetab New Yorgis digitaalseid riietusruume. Võidavad need lahendused, mis keskenduvad muutumatutele aspektidele,“ rääkis Kaidro. Klient tahab alati saada paremat ostukogemust. Futursell loobki lahendusi, mis annavad lõpptulemusena kaupmeestele ja keskustele võimaluse oma klienditele seda paremat ostukogemust pakkuda.

Platvorm on arendatud tihedas koostöös Eesti suuremate kaupmeestega ning paljud neist soovisid selle kohe ka kasutusele võtta. Hetkel kasutavad seda Goldtime, Rimi, A&G Kaubandus, TKM King jt. „Esimesteks reklaamkanaliteks on ostukeskuste veebilehed ja sotsiaalmeedia ning täna on kõige suurem kasu platvormist just suurematele kaupmeestele, kellel on poed mitmetes ostukeskustes,“ selgitas Kaidro. Lisades, et nende platvormi kaudu saab kaupmees kampaania üles laadida ja ei pea kaubanduskeskustele ükshaaval kampaania reklaammaterjali saatma.

„Tahame, et Eesti oleks jaekaubanduse innovatsioonis maailma esiriik. See on miski, millega Eesti saaks ja peaks hakkama saama,“ on Kaidro kindel. Tehnoloogilised võimalused ja kompaktsus annavad Eestile selle eelise.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757