23. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Aldi astub Wal-Martile valusalt kandadele

Aldi astub Wal-Martile valusalt kandadele
Foto: EPA
Saksamaa toidupoekett Aldi astub USAs Wal-Martile üliodavate hindadega kandadele.

Aldi pakub võrreldes Wal-Martiga ligi 20% soodsamaid hindu ning avab USAs pöörase kiirusega uusi poode, mis jäävad suuruse ja kaubavaliku poolest Wal-Marti omadele tunduvalt alla, vahendab Bloomberg.

Konkurents Aldiga muidugi Wal-Marti ei rõõmusta. “Wal-Marti mõjutavad Aldi, Amazon ning dollaripoed,” sõnas konsultatsioonifirma Kantar Retail asepresident Leon Nicholas.

Wal-Marti aktsia on viimase aastaga 19% langenud, ettevõtte eelmise aasta kasum oli 298 miljardit dollarit ning poeketil on kokku 3500 hiigelpoodi. Kuna ligi pool ettevõtte ärikasumist tuleb toidukaupade müügist, ei saa poekett lubada endale klientide loovutamist Aldile.

Eelmises kvartalis kasvas Wal-Marti müük USA poodides kõigest 0,6%.

Ettevõtte sõnul võib sel aastal nende kasumit kärpida ka miinimulpalga tõus 10 dollarile tunnis, milleks kulub 1,5 miljardit dollarit, ning investeering, mis tehti e-kaubanduse arendamiseks. 

Samal ajal aga on Aldi USA äri väärtus kasvanud ligi 13 miljardi dollariliseks, selgub Kantari andmetest. Kantar prognoosib, et Aldi aastane müügitulu kasvab järgmise viie aastaga ligi 20 miljardi dollari suuruseks ning kokku avatakse ligi 2000 poodi.

Wal-Marti juhtkonna sõnul ei kavatse nad aga nii lihtsalt alla anda. Ettevõtte juht Doug McMillon on viimase aastaga suuresti kulusid kärpinud, sh töökohti koondanud, poode sulgenud ning tarnijatega uute lepingute läbirääkimisi pidanud. Tema sõnul plaanib ettevõte hindu veelgi alandada, tõsta värskete toodete kvaliteeti ning kiirendada kauba eest maksmist.

Ettevõte eksperimenteerib ka innovatsiooniga, sh panustab online-poodlemisteenuse laiendamisse.

Autor: Kadi Neemre, kaasautor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757