Autor: Kaubandus.ee • 7. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubanduse Liit seadis tulevikusihte ning valis uue juhatuse

E-kaubanduse Liidu liikmed üldkoosolekul
Foto: E-kaubanduse Liit
E-kaubanduse Liidu äsjasel üldkoosolekul tõdeti, et veebikaubandus on Eestis hoo sisse saanud. Kokkusaamisel seati valdkonna arendamiseks tulevikusihte ja valiti liidule uus juhatus.

E-kauplejatel on 2015. aastat meenutades põhjust muheleda, sest müüginumbrid purustasid rekordeid ja internetist ostmine hoogustus märgatavalt. Olulisemad e-kaubandust iseloomustavad arvud Statistikaameti andmetel:

kaupade jaemüük posti või interneti teel kasvas keskmiselt 40% aasta varasemaga võrreldesinternetikaubandust kasutas 59% 16-74-aastastest isikutest, suurenedes aastaga 20%enim osteti internetist reisi- ja majutusteenuseid ning kontserdi-, kino- ja teatripileteid, füüsilistest kaupadest rõivaid ja sporditarbeid.85% internetikaubanduse kasutajatest vanuses 16-74-aastat eelistas oma ostud teha kodumaistest e-poodidest, 44% ostis Euroopa Liidust ja 35% kolmandatest riikidest.

Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv ütles, et e-kaubandust ei vaadata täna enam kui marginaalset turunduskanalit vaid nutikas kaupleja optimeerib oma tegevused ekraanide generatsioonile. Müüja jaoks on oluline olla olemas igal ajal ja igal ekraanil, pakkudes kliendikeskseid lahendusi omnikanali näol. 

“Oleme muutuste kiirteel, kus kihutavad võidu kõrgtasemel tehnoloogia, robootika, tihe konkurents ja uus generatsioon, kelle vajadusi alles õpime tundma,” lisas Kõiv.

Koosolekul valiti ühtlasi uus 13-liikmeline juhatus, kuhu kuuluvad e-kauplejate ja e-kaubandusega seotud ettevõtete esindajad

Kristi Lomp, Selver.eePeep Kuld, On24.eeTaavi Rajur, Hansapost.eeSilver Hage, Siion.eeGunnar Valge, Osta.eeSigne Kõiv, Ebutiik.eeHenrik AavikAndres Lember, Coop.eeSwen Uusjärv, Meravita.eeMait Mäesalu, Home4you.eeAlice Rahkema, Smartpost.eeErik Allak, Pipfrog.eeArt Lukas, Maksekeskus.ee

Juhatuse fookuses on aktiivsem osalus valdkonda puudutavas õigusloomes, e-ekspordi kasvatamine, e-kaubanduse õppe juurutamine kutse- ja kõrgkoolides ning rahvusvaheline koostöö digitaalse ühisturu loomise raames.

Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008. aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime tõstmisele läbi koostöö seotud ettevõtete, riigiametite ja rahvusvaheliste organisatsioonidega. Liit osaleb aktiivselt e-kaubanduse maine kujundamises, e-kauplejate ja tarbijate teadlikkuse tõstmises ning internetiostude usalduse kasvatamises ühiskonnas. 

Liitu kuulub üle 150 e-kaubandusega seotud ettevõtte ning üheks peamiseks tegevuseks on usaldusmärgise „Turvaline Ostukoht” väljastamine kriteeriumitele vastavatele veebipoodidele. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757