16. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubanduse trendid 2017

Foto: Raul Mee
Ektaco ekspordimüügijuht Rain Ruven reastas 2017. aasta kaubanduse trendid, mis põhinevad CompuCashi kassasüsteemi klientide ja partnerite tagasisidel, erialamessidel ja internetis kättesaadavatel allikatel.

1. Mobiilimaksed jõuavad inimesteni

Kuigi mobiilimaksetest on räägitud aastaid, ennustab majandusajakiri Forbes, et just tänavusel aastal toimub läbimurre. Kodust lahkudes on inimestele olulisem, et kaasas oleks telefon, mitte rahakott. Lisaks maksekaartidele kolivad virtuaalsesse rahakotti ka kliendikaardid. Kõik mobiilseadmete suurtootjad on loonud oma mobiilse rahakoti versiooni (nt Apple Pay, Android Pay Samsung Pay). Apple Payl üksi on nädalane uute liitujate arv miljon kasutajat. Ka Eesti turg on trendiga kaasa läinud.

2. Iseteeninduskassad jõuavad ka väiksematesse ja eri segmentide äridesse

Mugavus ja kiirus on kaks märksõna, mida kliendid ostu- ja tellimusprotsessidelt ootavad. Pidevas tööjõukulude kasvus on neid kvaliteete keeruline pakkuda. Kliendid on juba harjunud iseteeninduskassasid kasutama suurtes toidupoodides, kuid väiksemates ärides pole need veel levinud.

3. Andmeanalüüsi tähtsus suureneb veelgi

Ettevõtted, kes tegelevad igapäevaselt müügi-, lao- ja klientide andmete kogumise ning nende analüüsimisega, oskavad langetada õigeid ärilisi otsuseid, mis lõpptulemusena kajastuvad nende kasuminumbrites.

Õigeteks otsusteks peab andmebaasipõhine kassatarkvara andma võimalikult palju infot ja seda sihitatud indikaatoritega. Lisaks on oluline, et info oleks kättesaadav reaalajas ja võimalikult väikese ajakuluga.

4. Väiksemate äride osatähtsus suureneb

Forbesi hinnangul eelistavad kliendid üha rohkem väikseid kohalikke ärisid suurtele kaubanduspindadele. Tarbijad ei taha raisata väärtuslikku aega, rännates lõpututes poevahekäikudes, nad peavad paremaks väiksemaid butiike, kohvikuid ja spetsialiseerunud restorane.

Autor: Rain Ruven, Ektaco

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757