• 16.01.17, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubanduse trendid 2017

Ektaco ekspordimüügijuht Rain Ruven reastas 2017. aasta kaubanduse trendid, mis põhinevad CompuCashi kassasüsteemi klientide ja partnerite tagasisidel, erialamessidel ja internetis kättesaadavatel allikatel.
Kaubanduse trendid 2017
  • Foto: Raul Mee
1. Mobiilimaksed jõuavad inimesteni
Kuigi mobiilimaksetest on räägitud aastaid, ennustab majandusajakiri Forbes, et just tänavusel aastal toimub läbimurre. Kodust lahkudes on inimestele olulisem, et kaasas oleks telefon, mitte rahakott. Lisaks maksekaartidele kolivad virtuaalsesse rahakotti ka kliendikaardid. Kõik mobiilseadmete suurtootjad on loonud oma mobiilse rahakoti versiooni (nt Apple Pay, Android Pay Samsung Pay). Apple Payl üksi on nädalane uute liitujate arv miljon kasutajat. Ka Eesti turg on trendiga kaasa läinud.
2. Iseteeninduskassad jõuavad ka väiksematesse ja eri segmentide äridesse

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mugavus ja kiirus on kaks märksõna, mida kliendid ostu- ja tellimusprotsessidelt ootavad. Pidevas tööjõukulude kasvus on neid kvaliteete keeruline pakkuda. Kliendid on juba harjunud iseteeninduskassasid kasutama suurtes toidupoodides, kuid väiksemates ärides pole need veel levinud.
3. Andmeanalüüsi tähtsus suureneb veelgi
Ettevõtted, kes tegelevad igapäevaselt müügi-, lao- ja klientide andmete kogumise ning nende analüüsimisega, oskavad langetada õigeid ärilisi otsuseid, mis lõpptulemusena kajastuvad nende kasuminumbrites.
Õigeteks otsusteks peab andmebaasipõhine kassatarkvara andma võimalikult palju infot ja seda sihitatud indikaatoritega. Lisaks on oluline, et info oleks kättesaadav reaalajas ja võimalikult väikese ajakuluga.
4. Väiksemate äride osatähtsus suureneb
Forbesi hinnangul eelistavad kliendid üha rohkem väikseid kohalikke ärisid suurtele kaubanduspindadele. Tarbijad ei taha raisata väärtuslikku aega, rännates lõpututes poevahekäikudes, nad peavad paremaks väiksemaid butiike, kohvikuid ja spetsialiseerunud restorane.
Autor: Rain Ruven, Ektaco

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele