• 03.03.17, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aigro: E-poodidele oma usaldusindeks?

Jaanuari lõpus lisas Tarbijakaitseamet veebipoe Crazydeal musta nimekirja seoses suure hulga tarbijakaebustega. Crazydeal vastas artiklile öeldes, et neid tehakse “mustaks” ilma konteksti arvestamata, sest probleeme oli vaid 30 tehinguga kolmest tuhandest, ehk alla 1 protsendiga kogumahust.
Chilli.ee juht Martin Aigro
  • Chilli.ee juht Martin Aigro
  • Foto: erakogu
“Iga ettevõte võib aeg-ajalt kliendipoolse kaebusega silmitsi seista, kuid öelda et see on standard, ohustab Eesti teeninduskultuuri ning teiste e-poodide mainet,” ütles Chilli juht Martin Aigro. “Kaubanduses, eriti e-kaubanduses, on ainus aktsepteeritav standard null kaebust.”
Tarbijakaitse andmetel pöördus 2016. aasta viimase kolme kuu jooksul Crazydeali tõttu nende poole 137 inimest. “Mis siis saab, kui käive on suurem? Me teenindame üle viie korra rohkem tellimusi kui Crazydeal vastavalt nende endi avalikustatud andmetele – kas me võiks siis endale lubada igas kvartalis 700 tarbijavaidlust?” küsis Aigro.
Aigro sõnul võiks Eesti E-kaubanduse Liit ja Tarbijakaitse mõelda avaliku tarbijavaidluste statistika või usaldusindeksi peale, mis tunnustaks hoolsamaid ettevõtteid. “Kui eesmärk on usaldust kodumaise e-kaubanduse vastu tõsta, siis see meede tõlgiks usalduse otsest kanalit pidi käibesse, motiveerides ettevõtteid kliendi soove ja muresid rohkem silmas pidama. Me võime üksteisel ju Tarbijakaitseameti perioodiliste väljavõtetega silma peal hoida, kuid tegelikult on see info oluline eelkõige tavatarbijale ning temani see nii selgelt ei jõua.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele