Jaanuari lõpus lisas Tarbijakaitseamet veebipoe Crazydeal musta nimekirja seoses suure hulga tarbijakaebustega. Crazydeal vastas artiklile öeldes, et neid tehakse “mustaks” ilma konteksti arvestamata, sest probleeme oli vaid 30 tehinguga kolmest tuhandest, ehk alla 1 protsendiga kogumahust.
- Chilli.ee juht Martin Aigro Foto: erakogu
“Iga ettevõte võib aeg-ajalt kliendipoolse kaebusega silmitsi seista, kuid öelda et see on standard, ohustab Eesti teeninduskultuuri ning teiste e-poodide mainet,” ütles Chilli juht Martin Aigro. “Kaubanduses, eriti e-kaubanduses, on ainus aktsepteeritav standard null kaebust.”
Tarbijakaitse andmetel pöördus 2016. aasta viimase kolme kuu jooksul Crazydeali tõttu nende poole 137 inimest. “Mis siis saab, kui käive on suurem? Me teenindame üle viie korra rohkem tellimusi kui Crazydeal vastavalt nende endi avalikustatud andmetele – kas me võiks siis endale lubada igas kvartalis 700 tarbijavaidlust?” küsis Aigro.
Aigro sõnul võiks Eesti E-kaubanduse Liit ja Tarbijakaitse mõelda avaliku tarbijavaidluste statistika või usaldusindeksi peale, mis tunnustaks hoolsamaid ettevõtteid. “Kui eesmärk on usaldust kodumaise e-kaubanduse vastu tõsta, siis see meede tõlgiks usalduse otsest kanalit pidi käibesse, motiveerides ettevõtteid kliendi soove ja muresid rohkem silmas pidama. Me võime üksteisel ju Tarbijakaitseameti perioodiliste väljavõtetega silma peal hoida, kuid tegelikult on see info oluline eelkõige tavatarbijale ning temani see nii selgelt ei jõua.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tarbijate pöördumised tarbijakaitseametisse seoses veebilehelt www.crazydeal.ee tehtud tellimustega on hoogustunud.
Kui e-kaubandus teeb oma tohutut võidukäiku ning kullerfirmad ägavad pakikoormate all, voolab Eesti tarbijate raha riigist välja, kirjutab osta.ee tegevjuht Toomas R. Raist
CrazyDeali meeskonnale jääb arusaamatuks, miks määrab Tarbijakaitseamet veebipoode musta nimekirja kaebuste tükiarvu alusel ega arvesta kui väikese osa moodustavad need konkreetse ettevõtte teenindusmahust.
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.