• ST
  • 22.03.17, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parimad trükitooted sünnivad kliendi tegelikke vajadusi arvestades

Trükitööstus on spetsiifiline valdkond, kus parima tulemuse saavutamiseks on oluline koostöö kõigi osapoolte vahel alates kujundajast ja lõpetades professionaalse trükkaliga. Nende vahele mahuvad veel töö tellija ja trükikoja müügijuht. Oma valdkonna spetsialist selgitab välja kliendi tegelikud soovid ja vajadused ning annab soovitusi, kuidas sama raha eest saaks palju väärtuslikuma ning põnevama lõpptulemuse. Otseturunduse sarja neljandas loos tuleb juttu trükkimisest.
Parimad trükitooted sünnivad kliendi tegelikke vajadusi arvestades
  • Foto: Printon
„Lihtne on teha standardseid asju, kuid enamasti saab väga väikese nüansiga muuta need kordades huvitavamaks. Erinevaid pabereid ja formaate on sadu ja tuhandeid, mille vahel valida, et toode näeks välja erilisem. Koostöös trükikojaga saab sellise toote hõlpsalt välja mõelda ja kliendile on see ka lõppkokkuvõttes soodsam, kui kellegi teise kaudu tellides,“ räägib trükikoja Printon arendusjuht Triinu Viikholm. „Mitte keegi peale trükikoja oma inimeste ei tea konkreetse trükikoja võimalusi peensusteni. Olge julgemad avaldama oma tegelikke soove!“
Kliendiga koos leiame parimad lahendused
  • Kliendiga koos leiame parimad lahendused
Trükikojad on aasta-aastalt järjest avatumad ning koostöö nendega võiks alata juba toote ideefaasis. Trükikodade müügijuhid teavad juba enne trükki, millisena hakkab lõpptulemus välja nägema ja oskavad soovitada, kas midagi tasuks ehk juurde panna, vähemaks võtta või sootuks ära jätta.
Viikholmi sõnul tasubki julgelt küsida, kuidas saaks samalaadset asja soodsamalt, või mida annab teha, et trükise värvid näiteks kirkamad välja näeksid, millise paberi puhul peaks kasutama sisuvärve kaitsvaid lakke või kuidas kõige paremini kaitsta trükist niiskuse eest. Trükikojast soovitatakse ka, kuidas oleks mõttekas erinevaid trükiseid voltida või stantsida, mida on mõttekas teha klamberköitena, mida liimköitena ja mida õmmeldud liimköitena.
Kui varasemalt ei ole trükikodadega kokkupuudet olnud, siis trükikoja leidmiseks on kõige lihtsam uurida selle kohta internetist. Heast trükijäljest kõnelev kvaliteedimärk peaks olema näiteks iga-aastane Eesti kauneima raamatu konkurss, kus aastast-aastasse võidavad auhindu samad tegijad. See on kindel ja tunnustatud kvaliteet, kus hinnatakse üldpilti – paberite valik, trükijälg, stiil ja köitmine.
Turul tegutseb ka mitmeid trükivahendajaid, kuid nende puhul on oluline teada tausta, kas ja kui hästi nad trükiteemat valdavad, milliseid teenuseid läbi nende on võimalik tellida ning kui suurt vaeva nad kliendi nimel on nõus nägema. Ka nemad pöörduvad tavaliselt oma soovidega erinevate trükikodade müügijuhtide poole ja paluvad hinda. Trükikojale edastatakse kliendilt tulnud palve – lisaküsimuste korral ühelt või teiselt poolt jääb asi venima ja ei ole operatiivne. Lisaks on suhtlemine läbi kolmandate isikute ikka nii nagu telefoni- ja meilimängus, kus osa infost läheb kaduma.
Nõu küsimine ei tähenda tellimiskohustust
„Nõu küsimine ei tähenda, et klient peabki sealt trükikojast teenuse tellima. Pigem tuleks avatult suhelda nii trükise kujundaja kui ka trükikojaga. Kui trükikoda on veel valimata, tasub kujundust tehes jätta formaadis mänguruumi. Teinekord piisab mõne erimõõdu 5mm muutmisest ühte või teise suunda, mis toob lõpphinnas kaasa mitmekümneprotsendilise hinnavõidu,“ räägib Viikholm ja lisab, et hetkel on populaarne anda toodetele juurde efekti: kaartide vahele pannakse kingitusi, paberisse pakitakse üllatusi, mõeldakse välja erinevaid sädelusi, kaanele tehakse surutrükki ülesse ja/või alla.
Pakendit ei pea alati liimima võib lahendada lukustuse nutikalt
  • Pakendit ei pea alati liimima võib lahendada lukustuse nutikalt
„Kohati tundub, et disainerite ja kujundajate mõte jookseb selliselt, et trükikojal pole neid mõtteid võimalik kuidagigi teostada. Aga üldjuhul on ikka nii, et kõike, mida inimaju suudab välja mõelda, on võimalik viisil või teisel ka valmis teha. See on väga tore, kui kujundajad pöörduvad ise meie poole, mõeldes juba ette, kuidas mingit asja teha saaks. Sageli saamegi just siis mõelda koos välja uusi lahendusi ja tutvustada meie seadmete ning masinate võimekust ja võimalikke erilahendusi. See paneb kujundajaid välja mõtlema veelgi ägedamaid ideid.“
Üheks levinud trükireklaami viisiks on ajalehtede-ajakirjadele vahele käivad reklaamlehed. Nende kujundamisel ja planeerimisel tuleks lähtuda postiettevõttelt saadud juhiste järgi, et kui mõistlik kaal trükisel olla võiks. Paberi grammkaalud jäävad tavaliselt vahemikku 70-300 g/m2.
Lihtsuses peitub võlu
Meeldejääva ja soliidse tänukaardi, kutse, reklaami või flaieri tegemiseks on hea järgida juhist, et lihtsuses peitub võlu. Kuhjates ühte trükitootesse liialt erinevaid materjale, värve ning muid vidinaid, siis mõjub see sellisena, et klient pole täpselt aru saanud, mida ta soovib ja on igaks-juhuks võtnud natuke kõike.
Lihtsuses peitub võlu
  • Lihtsuses peitub võlu
Toote valmimine sõltub selle keerukusest ja tiraažist – lihtsamad asjad tulevad trükikojast välja paari päevaga, keerulisemate asjadega võib minna mitmeid kuid. Mõnikord on erinevate materjalide tarneaeg juba mitu nädalat.
„Trükivaldkonnas on oluline usaldusväärsus. Klient peab tundma, et tema soovidega arvestatakse, tutvustatakse erinevaid võimalusi, tehakse parimat võimalikku tööd ning lubatud tähtaegadest peetakse kinni. Oluline on, et trükikoja müügijuht on pädev vastama kõikidele küsimustele, mis jäävad idee kasvama panemisest kuni trükise valmimise vahele,“ lisab Viikholm lõpetuseks.
Tavaline raamat ilma lisakulutusteta silmatorkavak
  • Tavaline raamat ilma lisakulutusteta silmatorkavak
Kui varem oli Printon spetsialiseerunud raamatute valmistamisele, siis ühinemise järel reklaam- ja turvatrükistele spetsialiseerunud trükikojaga AS Vaba Maa on tõusnud ühendettevõte Printon AS Eesti suurimaks poognatrükikojaks. Ühendettevõttes töötab ligi 100 inimest, 70% toodangust on suunatud eksporti, kus põhilised sihtriigid asuvad Skandinaavias ja Madalmaades. Aastast-aastasse on Printon oma kvaliteedi eest leidnud tunnustust „Eesti kauneima raamatu valimisel“, kus on võetud suur osa väljajagatavatest auhindadest. Viimastel aastatel on trükijälg leidnud äramärkimist ka välismaistel konkurssidel. AS Printon omab juhtimis- ja keskkonnasertifikaate ISO 9001 ja 14001 ja keskkonnasõbraliku ettevõtte FSC sertifikaat. Klientidel on õigus ilma lisamaksuta kasutada oma toodetel FSC märki.
www.printon.ee
 
Otseturunduse sarja järgmine artikkel räägib trükiste postitamisest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.04.17, 16:30
Ettepanek: lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine!
„Eriti head pakkumised“, „Suured soodustused“, „Aprilli uudiskiri“ – Prrrrr... Sa pole ainus, kes sellised e-kirjad kohe prügikasti saadab.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.03.17, 11:00
Korralik tootefoto annab positiivse kuvandi kogu ettevõttest
Kuigi nutiajastu on teinud ilusate piltide tegemise kõigile kättesaadavamaks ning muutnud fotograafia paljude inimeste hobiks, on siiski suur vahe sotsiaalmeedias igapäevaelu kajastavate ning professionaalsete toote- ja reklaamifotode vahel. M.A. Studio reklaamifotograaf Martin Hallik selgitab otseturunduse teemalise sarja esimeses loos, kuidas nigel reklaamfoto võib heita kehva varju ka kõike paremale tootele.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.03.17, 15:34
Sul on mu tähelepanu köitmiseks kolm sekundit! Üks, kaks…
Sisukas trükis võib olla abiks su eesmärkide saavutamisel, ta võib potentsiaalsele kliendile olla nii nõuandja kui ka meelelahutaja… kuid ta võib ka – kui ta paari-kolme sekundi jooksul adressaati ei kõneta – olla vaid üks sisutu kokkunätserdatud paberinutsakas vestibüüli prügikastis. Trükiste sisuloomest kirjutatakse otseturunduse teemalise sarja teises loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.04.17, 11:10
Kuidas valida meiliturunduse tarkvara?
E-kirja sisu ja kirjasaatjate meililist on meiliturunduses võtmetähtsusega. Seetõttu on edukalt toimivate sõnumite A ja O platvorm või tarkvara, millele süsteem on üles ehitatud. Oma 10 aasta kogemusi meiliturunduse valdkonnast ja tarkvarast ning sellest, mis klientide arvates kõige paremini toimib, räägib Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus otseturunduse sarja viimases loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele