• ST
  • 16.03.17, 14:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trükiste loomisel tasub usaldada disainerit

Silmapaistev ja kaunis reklaam on nagu kunstiteos, mis valmib õppinud ja kogemustega disaineri käe all. See on terviklik, tasakaalus ning teostanud parimaid tehnoloogiaid ja materjale silmas pidades. Et jõuda ideaalse trükiseni, tasub usaldada disainerit ja tema oskuseid, annab otseturunduse kolmandas artiklis nõu trüki- ja disainiettevõtte PR Disain juhataja Katrin Mürk.
Trükiste loomisel tasub usaldada disainerit
  • Foto: PR Disain
Trükiste kujundamisel ja eeltööde tegemisel tuleb lähtuda paljudest nüanssidest – üks asi on vahva algidee, teine mõtete edasiandmine kujundajale, kolmas materjalide valik ning neljas trükikoja võimekus just sellist trükist valmistada. Reklaami valmimine on pikk protsess, mille lõpptulemused võib algideest paljuski erineda, kuid seda loodetavasti positiivses mõttes.
Trükis on disaineri looming, mis peab olema terviklik ja tasakaalus, arvestades samas kliendi nägemust ja minnes kokku ettevõtte kontseptsiooniga. Sageli on kliendil väga kindlad soovid, mida nad reklaami juures näha tahavad ning sel juhul peaks need mõtted esitama kujundajale kohe koostöö alguses. Kuigi lõpplahenduseni jõudes võidakse reklaami juures muuta erinevaid nüansse korduvalt, tasub alati kujundajal hoida alles kõik versioonid, sest vahel jõutakse ringiga tagasi esimese või teise variandini ning soovitakse siiski just see käiku lasta. Klient on küll kuningas ja reklaamikujundajad reegliga väga paindlikud, kuid topelttöö ei ole kellelegi meeltmööda.
Kui kliendil pole konkreetset soovi, aga disainibüroos töötab mitu kujundajat, on hea mõte lasta neil kõigil kliendi jutt ära kuulata ning igaühel omapoolne versioon valmis teha. Kelle töö kliendi hingele enim meeldib, temaga saabki koostööd jätkata. Samas peab jälgima, et kliendil oleks valikut, aga teda ei tohi segadusse ajada.
Miks on oluline trükifailide ettevalmistus?
Kui on paigas ja tundub olevat ilus, ligitõmbav ja silmapaistev, tuleb olla kindel, et lõpptulemiski selline välja näeb. Selleks tuleb failid trükiks spetsiaalselt ette valmistada olenevalt sellest, millist trükitehnoloogiat ja materjale kasutatakse.
Igapäevaseks probleemiks on liiga pisikesed logod ja fotofailid, mis on juba arvutistki vaadates udused, väikest mõõtu ning mille kujutised on nurkadest sakilised. Sellisel juhul tuleb paluda kliendil otsida parema resolutsiooniga pildimaterjal kas enda arhiivist või pildipankadest või pakkuda võimalust teha uued fotod. Kujundusfailidel tuleb paika panna värvid, lõikevarud, vajalikud soonimis- ja stantsimisjooned. On trükikodasid, mille masinatel on väga täpsed mõõdud ning failide ettevalmistamisel on seda hea teada.
Oluline on ka see, et ükski kujundatud ja eeltöödeldud fail ei läheks trükikotta ilma kliendi viimase kinnituseta – see on koht, kus on võimalik üles leida veel viimased apsud. Väga tüüpiliseks veaks on see, et trükist „oli vaja eile“. Tegelikkuses saame kõik aru, et mida varem planeerima hakata, seda parem tuleb tulemus. Jah, kujundust saab ka kiirelt „valmis visata“, kuid siis ei ole sealt enamasti oodata just suurt innovaatilisust ning revolutsiooni.
Kuidas muuta uudiskirju tõhusamaks?
Seoses infotehnoloogia arenguga on palju reklaami kandunud sotsiaalmeediasse ja e-postiga levitavate uudiskirjadesse. Kõige olulisem on e-postiga saadetavate reklaamkirjade puhul loomulikult pealkiri, et potentsiaalne klient üldse kirja avaks. Õige pealkirja saab aga panna ainult siis, kui kiri läheb õigele sihtgrupile: tervislikust toitumisest ja treeningutest huvitatutele või autofännidele või raamatusõpradele. Need ajad, kus reklaame saadeti lihtsalt suvaliste inimeste postkasti, on möödas. Kujunduse juures tasub tähele panna, et kohe päisest oleks aru saada, milline soodustus, kasu või uus põnevate auhindadega mäng inimest ootab.  Või siis sihtgruppi tõesti huvitav kvaliteetne info ettevõtte kolimise või mingite muude muudatuste kohta.
Ent samamoodi on endiselt au sees trükitud flaierid, kliendikirjad, tootekataloogid, ajakirjad. Kui ausalt öelda, siis pelgalt tooteinfo enam täna ei müü, vaid sellele lisaks soovitakse leida ka muud vajalikku: näiteks igasuguseid nippe, „tee seda ise“ jms. Samamoodi ei ole enam mõttekas lisada lihtsalt tavalist hinnabukletti ja ebamäärast allahindlusprotsenti (kui see just ei ole „kõik kaubad -50% või -70%!), vaid pigem soovitakse saada kingiks või kauba peale konkreetset asja: tassi kohvi juurde kook või ostes kruiisi, saad kohvri hinna peale.
Kui teha reklaami, siis silmapaistvalt!
Autokleebised on suurepärane võimalus teha reklaami liikuval reklaampinnal, mis on teil juba olemas. Aga ikkagi näeme linnas liikumas sõidukeid, millel on peal pelgalt mustaga kirjutatud telefoninumber ja firmanimi, mis ei pruugi kõigile midagi öelda. See aeg on möödas: et silma paista, tuleb autole teha unikaalne disain, mis püüaks pilku ja jääks meelde.
Disainiga aitavad spetsialistid, kuid meeles tasub pidada veel kahte tähtsat nüanssi: kasutage kvaliteetseid materjale, sest ainult sel juhul tuleb tulemus püsiv ja ilus. Rippuvate ja tuules loperdavate kleebistega auto on kole ja antireklaamiks ettevõttele. Tegelikkuses peaks olema erinevate autokleebiste eluiga 5-20 aastat, nii et enne investeeringut tasub see selgeks teha. Teiseks tasub võtta autokleebiste kujundus koos paigaldusega, sest paigaldamine toimub spetsiaalsetes tingimustes: puhtale ja vahatamata värvile ning ruumis, kus nii kleebiste kui ka sõiduki temperatuuri on ühel tasemel.
Kui aga saabub aeg, mil vana reklaamlahendus nagu enam ei tööta või toimub ettevõtte maine ümberkujundamine, saab kleebised lihtsalt eemaldada. Autode kleepimine ei ole jääv ja kulukas lahendus nagu värvimine, vaid suurte võimalustega, soodsam ning kiirem võimalus toetada oma reklaamikampaaniat või ettevõtte kaubamärki.
Erinevate ajakirjandusväljaannete ja raamatute pilditöötluse ning trükiettevalmistuse ettevõttena alustanud PR Disain on aastate jooksul arenenud trükiste ja autokleebiste kujundus- ning trükibürooks. Täna tegeletakse kujunduse, skaneerimise, pilditöötluse ja trükiettevalmistuse, digi- ja laiformaattrükiga, samuti suurte plakatite ja välireklaamide valmistamisega. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda teenust ideest teostuseni. PR Disainis töötab neli sõbralikku disainerit, kes meeleldi aitavad leida ideedele visuaalse väljundi ja teostuse.
www.perrepro.ee
Otseturunduse sarja järgmine artikkel räägib trükist. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.04.17, 16:30
Ettepanek: lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine!
„Eriti head pakkumised“, „Suured soodustused“, „Aprilli uudiskiri“ – Prrrrr... Sa pole ainus, kes sellised e-kirjad kohe prügikasti saadab.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.03.17, 11:00
Korralik tootefoto annab positiivse kuvandi kogu ettevõttest
Kuigi nutiajastu on teinud ilusate piltide tegemise kõigile kättesaadavamaks ning muutnud fotograafia paljude inimeste hobiks, on siiski suur vahe sotsiaalmeedias igapäevaelu kajastavate ning professionaalsete toote- ja reklaamifotode vahel. M.A. Studio reklaamifotograaf Martin Hallik selgitab otseturunduse teemalise sarja esimeses loos, kuidas nigel reklaamfoto võib heita kehva varju ka kõike paremale tootele.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.03.17, 15:34
Sul on mu tähelepanu köitmiseks kolm sekundit! Üks, kaks…
Sisukas trükis võib olla abiks su eesmärkide saavutamisel, ta võib potentsiaalsele kliendile olla nii nõuandja kui ka meelelahutaja… kuid ta võib ka – kui ta paari-kolme sekundi jooksul adressaati ei kõneta – olla vaid üks sisutu kokkunätserdatud paberinutsakas vestibüüli prügikastis. Trükiste sisuloomest kirjutatakse otseturunduse teemalise sarja teises loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.04.17, 11:10
Kuidas valida meiliturunduse tarkvara?
E-kirja sisu ja kirjasaatjate meililist on meiliturunduses võtmetähtsusega. Seetõttu on edukalt toimivate sõnumite A ja O platvorm või tarkvara, millele süsteem on üles ehitatud. Oma 10 aasta kogemusi meiliturunduse valdkonnast ja tarkvarast ning sellest, mis klientide arvates kõige paremini toimib, räägib Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus otseturunduse sarja viimases loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele