• ST
  • 05.04.17, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettepanek: lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine!

„Eriti head pakkumised“, „Suured soodustused“, „Aprilli uudiskiri“ – Prrrrr... Sa pole ainus, kes sellised e-kirjad kohe prügikasti saadab.
Ettepanek: lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine!
Aga milliseid uudiskirju Sina oma klientidele saadad? Ega ometi samasuguseid, 1990ndate stiilis sõnumeid?
Otseturunduse sarja eelviimases loos tuleb juttu uudiskirja sisu loomisest. 
Kaarel Talvoja, tekstibüroo Eiffel strateeg, võtab tänapäevase ja mõjusa uudiskirja olemuse otsesõnaliselt kokku:
Uudiskirjal peab olema üks keskne eesmärk: panna lugeja midagi tegema
Näiteks külastama kodulehte, registreeruma, saatma päringut vms. Iga sõna sinu uudiskirjas peab sellest eesmärgist lähtuma.
Siit leiad viis nõuannet, mis aitavad sul koostada uudiskirju, mida sinu kliendid lugeda tahavad. Ja muidugi lugeja sinu kodulehele suunavad.
==>  1. Kirjuta lugejale, mitte endale
Lihtne on sattuda libedale teele ja meisterdada valmis uudiskiri, mis sisaldab ohtralt infot, aga on nii igav, et mõjub unerohuna.
Toimiv uudiskiri
on põnev, ahvatlev ja praktiline ningsisaldab umbes 80% harivat sisu ja nii 20% enese promomist.
Ei ole vahet, kas teavitad lugejat uuest kampaaniast või kutsud teda blogiartiklit lugema – Sa pead ta panema infost või lõpptootest huvituma.
Ära jää kirjeldustesse kinni. Lugeja tahab kohe teada saada, mis kasu temal asjast on. Nii et ära hoia seda infot vaid endale.
Loo lugejale emotsionaalseid seoseid. Reisi müües vii ta mõttes juba lumistele mäenõlvadele, sooduspakkumistes rõhu sellele, mida ta säästetud raha eest teha saaks. Ära keskendu üksnes numbritele.
Aga kui sul pole uudiseid?
Kui sinu ettevõttel uudistooteid ja kampaaniaid parasjagu ei ole, kuid soovid klientidega sellegipoolest kontakti hoida, loo ettevõtte ajaveebi sisu, mis neid kõnetab. Uudiskirjaga aga too nad seda lugema.
Mõtle välja teemad, mis sinu auditooriumile korda lähevad:
Leia mõni uudne vaatenurk või jaga kasulikke nippe – need töötavad alati. Sa ei pea rääkima otseselt enda tootest või teenusest.Kopeeri mõnd välismaist samas valdkonnas toimetavat ettevõtet/konkurenti. Vaata, millest nemad oma ajaveebis/uudiste lehel kirjutavad.
Kuidas aru saada, milline teema on sinu lugejate jaoks parajasti kõige köitvam?
Sind aitab veebisait www.buzzsumo.com.
Buzzsumo pakub võimalust otsida sotsiaalmeedias enim jagatud artikleid. Enim jagatud = lugejaid haarav. Jackpot, kas pole! AGA ettevaatust! Ammuta siit inspiratsiooni, mitte ära pätsa teemasid või sisu tervikuna.Populaarseid artikleid saad otsida 1) märksõnade abil või 2) lasta Buzzsumol mõne blogi sisu analüüsida ja leida enda lugejaskonnale sobivad teemad.
NB! Buzzsumo pakub tasulisi teenuseid. Tasuta saad sooritada päevas kuni neli otsingut. Prooviperioodil (kui regad meiliaadressiga) saad 14 päevaks enda käsutusse kõik funktsioonid tasuta.
==> 2. Vali pealkirja nagu lapse nime
Kui teemarida ei meelita e-kirja avama, on sisu kirjutamiseks tehtud ponnistused mõttetud.
Et kliendi meilboksis silma paista, pead olema kaval ja loov. Inimene on uudishimulik – pane see enda kasuks tööle.
Esita mõni küsimus, mille vastus võiks lugejat huvitada.
Kuidas tõsta produktiivsust 5 minutiga päevas?
Kuidas saada oma vanematest rikkamaks?
Ütle midagi ootamatut ja loo põnevust.
Jooksmine teeb vanaks! 10 spordiala, millega 30ndates alustada
Su lapse intelligentsus sõltub koduloomade kohalolust
Peibuta infokilluga, mis tekitab soovi rohkem teada saada.
See lahendus võib tagada tasuta elektri
Tuhanded inimesed veedavad intressivabu suvesid
Täpselt samad nõuanded kehtivad ka uudistele pealkirjade loomisel. Pikemaid tekste pigem skaneeritakse kui loetakse. Seetõttu on pealkiri ja alapealkirjad iseäranis olulised: need otsustavad, kas lugeja loeb edasi.
Kuidas valida auhinda väärt teemarida?
Kui oled ühele uudisele leidnud eriti magusa pealkirja, võid seda ka uudiskirja teemareana kasutada.
Kui sa oma pealkirjale auhinda siiski välja ei annaks, kirjuta peibutav teemarida kõige olulisema uudise sisu põhjal. Töötab!
Teemareast oleme põhjalikumalt juba juttu teinud: loe see postitus uuesti läbi ja asu kirjutama!
PS. Ära pane uudiskirjale pealkirjaks „Uudiskiri“. See ei inspireeri. Inimesed ei oota (olgu, mõne erandiga) sinu „Aprill 2017 uudiskirja“, küll aga põnevaid ja kasulikke uudiseid.
Hea näide:
Fitlap meelitab uudiskirja avama provokatiivse küsimusega.
==> 3. Ära raiska lugeja aega
Kui oled kirja saanud nii teemarea kui ka pealkirjad, mõtle läbi, kuidas sa uudiseid kuvad.
Tulemus peab olema visuaalselt ilus, aga ka ülevaatlik, et kõige tähtsam kohe silma paistaks. Nii hoiad lugeja aega kokku.
Kõige olulisem uudis, info või pakkumine paiguta algusesse. Mõistagi ära unusta fotot, mis sinu toote või teenuse elama paneks.Kuna reeglina on sinu eesmärk lugeja uudiskirjast oma veebi edasi juhtida, pead temas väga kiiresti huvi tekitama. Võta iga uudise puhul lühidalt kokku kõige olulisem. Seda kokkuvõtet nimetatakse lead’iks ehk artiklipeaks. Vasta seal kõige rohkem kahe-kolme lühikese lausega järgmistele küsimustele:
KES? MIDA? KUS? MILLAL? MIKS? KUIDAS?
Ka ajakirjanduslik uudis teeb täpselt seda sama.
Kiirgus ohustab endise Tallinna vähihaigla kevadmüüki.Singapur rajab tänavu õhu kvaliteedi parandamiseks võõrtööjõu abil maailma kõrgeima vertikaalmetsa.
Mõtle, kui lihtsaks muutuks su elu, kui kirjutaksid hea lead’i juba artiklit kirjutades valmis. Siis saad uudiskirja jaoks lead’i (ja ka pealkirja!) lihtsalt copy-paste’iabil üle võtta.
Näita lugejale, mida ta tegema peab
Iga uudise lõpus peab olema üleskutse. Muidu on lugeja nagu metsa saadetud matkaja, kes ei tea, kuhu ta peab välja jõudma.
Üleskutsed on näiteks:
Vaata soodustooteidUuri, kui palju sina säästaksidLoe, mis edasi sai
Viimane sobib hästi, kui oled uudisele storytelling’u vormis sissejuhatuse kirjutanud, nii et lugeja kibeleb loo lõppu teada saama.
Parimad üleskutsed toovad välja toote/teenuse/infoga kliendile pakutava kasu. Või säilitad/tekitad uudishimu.
Mõistagi ei saa selliseid üleskutseid iga uudise juures kasutada, ent „Loe edasi“ ei ole kindlasti ainus üleskutsenupu tekst.
==> 4. Ära muutu spämmi-koletiseks!
Saada uudiskirju nii tihti kui vajalik, aga ära pane lugeja kannatust proovile.
Endast märku anda tuleb, aga igapäevane kirjadega pommitamine on tüütu.
Uudiskirja saatmise sagedus oleneb sellest, kui palju sul öelda on.
Korra kuus saadetud uudiskirjas võiks olla kõige rohkem viis või kuus uudist.Veel parem, kui saadad uudiskirja kaks korda kuus, kuid edastad korraga kolm uudist. Nii tõuseb ka tõenäosus, et iga uudist loeb rohkem inimesi.Kui su äri seda vajab, võid uudiskirju saata igal nädalal. Nii teevad näiteks ööklubid ja kinod.
Väldi uudiskirja saatmisel päeva esimest poolt. Statistika näitab, et siis on sinu sõnumitel tarvis võistelda väga paljude teiste meilidega (v.a varajane hommikutund). Väldi ka reedet, sest siis on inimesed mõtetega juba nädalavahetuses.
Tööpäeva lõpus ja nädalavahetusel saadetud uudiskirjad näitavad seevastu tihti väga head avamismäära (koos klikkidega).
Katseta eri saatmisaegadega ja leia oma sihtrühmale õigeim (loe: tulemuslikem) aeg!
==> 5. Sa ei ole üksi. Võta tööriistad appi!
Professionaalsel tasemel uudiskirja aitavad sul kokku panna õiged tööriistad. Sa ei pea selleks kulutama raha kujundajale ja programmeerijale.
Uudiskirja loomiseks on mitu meiliturunduse platvormi.
MailChimp ja kodumaine Smaily pakuvad kuni 2000 kontakti puhul uudiskirja koostamise ja saatmise teenust tasuta.Head, kuid tasulised teenused on näiteks ka GetResponse ja kohalik Mailbow.
Sa saad ise valida, millise paigutusega uudiskirja koostad. See on lihtne ega nõua eriteadmisi. Kõik mainitud platvormid vormindavad Sinu uudiskirja ka mobiilsel seadmel loetavana.
***
Isegi kui sulle tundub, et oled juba kõike katsetanud või pole siiani julgenud alustada, proovi täna üks kord veel! Või vaata www.eiffel.ee.
Osteturundussarja viimane artikkel räägib uudiskirja platvormidest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.03.17, 11:00
Korralik tootefoto annab positiivse kuvandi kogu ettevõttest
Kuigi nutiajastu on teinud ilusate piltide tegemise kõigile kättesaadavamaks ning muutnud fotograafia paljude inimeste hobiks, on siiski suur vahe sotsiaalmeedias igapäevaelu kajastavate ning professionaalsete toote- ja reklaamifotode vahel. M.A. Studio reklaamifotograaf Martin Hallik selgitab otseturunduse teemalise sarja esimeses loos, kuidas nigel reklaamfoto võib heita kehva varju ka kõike paremale tootele.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.03.17, 15:34
Sul on mu tähelepanu köitmiseks kolm sekundit! Üks, kaks…
Sisukas trükis võib olla abiks su eesmärkide saavutamisel, ta võib potentsiaalsele kliendile olla nii nõuandja kui ka meelelahutaja… kuid ta võib ka – kui ta paari-kolme sekundi jooksul adressaati ei kõneta – olla vaid üks sisutu kokkunätserdatud paberinutsakas vestibüüli prügikastis. Trükiste sisuloomest kirjutatakse otseturunduse teemalise sarja teises loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.04.17, 11:10
Kuidas valida meiliturunduse tarkvara?
E-kirja sisu ja kirjasaatjate meililist on meiliturunduses võtmetähtsusega. Seetõttu on edukalt toimivate sõnumite A ja O platvorm või tarkvara, millele süsteem on üles ehitatud. Oma 10 aasta kogemusi meiliturunduse valdkonnast ja tarkvarast ning sellest, mis klientide arvates kõige paremini toimib, räägib Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus otseturunduse sarja viimases loos.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.03.17, 14:13
Trükiste loomisel tasub usaldada disainerit
Silmapaistev ja kaunis reklaam on nagu kunstiteos, mis valmib õppinud ja kogemustega disaineri käe all. See on terviklik, tasakaalus ning teostanud parimaid tehnoloogiaid ja materjale silmas pidades. Et jõuda ideaalse trükiseni, tasub usaldada disainerit ja tema oskuseid, annab otseturunduse kolmandas artiklis nõu trüki- ja disainiettevõtte PR Disain juhataja Katrin Mürk.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele