7. juuni 2017
Jaga lugu:

Stokkeris paigaldati Eesti esimene jaekaupluse kiirteenindaja

Collect.Neti juht Kaur Ojakivi Stokkeri kaupluse kiirteenindaja juures.
Collect.Neti juht Kaur Ojakivi Stokkeri kaupluse kiirteenindaja juures.  Foto: erakogu

Kui varem pidi klient e-poest ostetud kaubale järele minema esinduspunkti ning saama kaup klienditeenindajalt, siis tänaseks saavad kliendid, kes hindavad kiirust ning mugavust, kauba kiirteenindaja käest kätte.

Kiirteenindaja on pakiautomaat, mis on integreeritud Stokkeri e-poega ning automatiseerib nii kauba edastust kui ka kliendisuhtlust. Stokker ostab Cleveronilt riistvara ning tarbib igakuiselt Collect.Net tarkvara kuulitsentsi. Collect.Net tarkvara abil on võimalik mugavalt sisestada pakiinfot ning jälgida, millised pakid on liiga kauaks kappi ootele jäänud. Collect.Net’i keskkond saadab teavitusi klientidele, mis klienditeenindajate koormust oluliselt leevendab.

Stokker tööriistakeskuse Viljandi müügipiirkonna juhi Viljar Türner ütles, et viimase viie aastaga on ta täheldanud klientide tarbimisharjumuste kardinaalseid muutusi. „Kui toona tuldi perega nädalavahetusel Viljandisse poodlema, käidi ja vaadati riiulil tooteid, siis täna see enam nii ei ole. Kliendid on muutunud teadlikumaks ning teevad ostuotsuse kodus (uurides lisa kodulehtedelt, foorumitest), võtavad poega ühendust (telefon, e-pood, meil) ning tulevad poodi ainult tootele järele,” kirjeldas ta muutunud tarbimiskäitumist. Türneri sõnul on hinnanguliselt 70-80% selle aasta kevadhooaja aiatehnikast just nii müüdud.

Teiselt poolt tõi ta välja, et ei ole põhjust lasta avatud arvega ja ettemaksuga tasunud klientidel poes ootejärjekorras seista, kui viimased on tulnud kauplusesse oma ettetellitud kaubale järele. Nüüd sisestatakse sellised pakid nende kaupluse nutikasse kiirteenindajasse ning klient saab kuni 10 sekundiga kauba kätte. Varem kulus kauba kättesaamiseks umbes 10-15minutit: esmalt järjekorras, et teenindajani jõuda, seejärel, et klienditeenindaja laost paki leiaks ning et allkiri jõuaks õigele dokumendile.

Samuti saadab kiirteenindaja klientidele välja teateid ning võimaldab saata kordusteateid. “Kui täna tehakse seda manuaalselt, jäävad tihti mõne kliendi pakid nädalateks saajat ootama - kordusteavitustega püütakse see probleem normaliseerida,” ütles Türne

Pärast edukat katsetusperioodi on siht paigaldada välistes tingimustes kiirteenindaja 33 Stokkeri esindusse üle Baltikumi. “Võib-olla mõne aasta pärast ei tarvitsegi meil poode nädalavahetusel lahti hoida ning kliendid saavad tellitud pakid lihtsalt poe ees asuvast pakiautomaadist kätte,“ rääkis Stokkeri Viljandi müügipiirkonna juht.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt