DPD Eesti pakiveod e-poodide ja nende klientide vahel tõusid 2017. aastal kõikides kategooriates ning kui siseriiklike pakisaadetiste hulk suurenes ligi veerandi võrra, siis eriti tähelepanuväärne on Eestis välja saadetud pakkide mahu kasv, mis ulatus üle 43%.
- Janek Kivimurd Foto: Julia-Maria Linna
“Kogu e-kaubanduse valdkond paisub juba mõnda aega meeletu kiirusega ning pakkide saatmise ja tellimise mahu tõus teeb meile ainult rõõmu. Eriti hea meel on meil aga selle üle, et möödunud aastal kasvas DPD kaudu riigist välja minevate saadetiste hulk lausa natuke üle 43%,” märkis DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.
“See näitab selgelt, et meie e-poed on teinud tugeva arenguhüppe ja neil on ambitsioon ning siht leida kliente just välismaalt.” Kivimurd lisas, et Eestist välja müüakse kõiki kaubagruppe toidulisanditest rehvideni ning võib täheldada, et Eestist tehakse varasemate aastatega võrreldes märkimisväärselt enam pakisaadetisi Amazoni müügikeskkonna kaudu.
Kogu Pickup võrgusikku ehk pakiautomaatidesse ja pakke vastu võtvatesse poodidesse tulevate saadetiste hulk tõusis 81%. “Kindlasti on sellisele tugevale kasvule kaasa aidanud võrgustiku laienemine meie enda uute pakiautomaatide ja Cleveroni Collect.Net-i pakirobotite DPD võrgustikku liitmise näol,” selgitas Kivimurd ning märkis, et see näitab ka selgelt, et konkurentidest hiljem pakiautomaatide turule sisenenud DPD jaoks on ruumi piisavalt ning arendused pakivõrgustiku laiendamiseks on klientide poolt hästi vastu võetud. “Järgneval kahel aastal investeerime Baltikumis pakiautomaatidesse lisaks 5 miljonit eurot ning veel sellel aastal paigaldame Eestis juurde 50 automaati.”
Möödunud aasta trendina võib ära märkida ka sama päeva saadetiste suure kasvu 42% võrra. See tähendab, et pakkide kättesaamise kiirus on üha olulisem ning just äriklientide seas on kauba liikumise võimalikult väike aeg muutumas täiesti tavapäraseks.
DPD Eesti alustas möödunud aastal hoogsalt ka toiduvedudega, mille mahud on samuti olnud järjepidevas kasvus. “Toidukaupade kohale toimetamise käima lükkamine on kahtlemata olnud mitmete väljakutsetega, kuid põnev,” lausus Kivimurd. “Suur erinevus on juba see, et teenus on avatud seitse päeva nädalas ja hommikul kümnest õhtul kella kümneni. Lisaks tuleb kaup sihtkohata viia kliendi poolt valitud ajaaknas ning otse korteri ukse taha. Praeguste numbrite järgi vaadates võib aga öelda, et kahtlemata on toidu- ja tarbekaupade e-poest ostmine jätkuvalt kasvav trend.”
Seotud lood
Itella SmartPOSTi 2018. aasta esimese kvartali eraisikutest klientide pakimahud kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 15% ning äriklientide pakimahud 21%. Tänavu kolmandas kvartalis plaanib Itella Estonia kasvavate mahtude paremaks teenindamiseks avada üle Eesti mitmeid uusi pakiautomaate.
DPD Eesti möödunud aasta käive tõusis 11 protsenti 20,6 miljoni euroni ning kokku käsitleti Eestis 3,75 miljonit pakki. Kogu DPD grupi käive ulatus 2017. aastal 6,8 miljardi euroni ning üle maailma toimetati sihtkohta ligi 1,2 miljardit saadetist.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.