Tartus Maxima kodukaupluses vahetuse vanemana töötav Siim Svitski peab oluliseks plussiks viimaste aastate tehnoloogiate võidukäiku, mis on kauplustesse toonud iseteeninduskassad ja muutnud kassapidajate tööd oluliselt kergemaks.
Svitski on üle aasta töötanud Tartu Kalda teel asuva Maxima kodukaupluse vahetuse vanemana. Enne seda oli ta transporditööline puuvilja- ja joogiosakonnas.
Kuidas on kaubandusvaldkond ja Maxima kauplused selle ajaga arenenud, mil siin töötamist alustasid?
Töö tegemine on meie valdkonnas muutunud ma ütleks vähemalt sada korda lihtsamaks ja siin on suur roll kanda tehnoloogial, mis on viimaste aastatega teinud metsiku võidukäigu. Näiteks on oluliselt kergem kauba vastuvõtt, mis aastaid tagasi eeldas omajagu saatelehti, millega jännata ja kõik tuli ikka mitu korda üle kontrollida. Täna on suuremas osas tegevusi virtuaalsed, mõne hiireklõpsuga on kaup vastavas süsteemis vastu võetud. Samuti tuleb kauplustesse vajalik ühest kohast – meie logistikakeskuses komplekteerib konteineri ja meie saame kaupluses vähese ajakuluga kauba vastu võetud ja panustada aega, et ostjate jaoks oleks müügisaalis väljapanek super.
Kindlasti on ka iseteeninduskassad suur pluss, mis on muutnud kaubandusvaldkonnas kassapidajatest kolleegide töö mugavamaks. Minu meelest peaks iseteenindus olema igas poes.
On klient Sinu töötamise ajal muutunud ja milline on tema aastal 2032?
Ei ütlekski, et klient on väga muutunud. Kui siis valivamaks. Aastal 2032..hmm, ilmselt on kojukanne ja pakiautomaati toidupoest tellimine saanud siis peamiseks trendiks.
Miks soovitaksid kaubandusvaldkonda tööle tulla?
Kaubandusvaldkonda võiks loomulikult tulla tööle igaüks, kes tahab arendada näiteks keeleoskust. Sõltuvalt piirkonnast, millises linnas ja kaupluses töötad, saad praktiseerida erinevaid keeli. Suvisel ajal, mil turiste liigub, saab inglise ja soome keelt kenasti praktiseerida. Kindlasti saab ka vene keele suhtlustasandil kätte. Soovitaksin kõigil, kellele meeldib suhelda, valida kaubandusvaldkond töötamiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.