• 24.08.18, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubanduskeskuste üürnikud kurdavad klientide kokkukuivamise üle

1Partner Kommertskinnisvara juhi Kirill Viguli sõnul kaebavad mitme suure kaubanduskeskuse üürnikud, et külastusnumbrid on viimase aasta jooksul märkimisväärselt langenud.
Kaubanduskeskuste üürnikud kurdavad klientide kokkukuivamise üle
  • Foto: Raul Mee
Viguli sõnul pole keskuste omanike tulud kahanenud, sest need sõltuvad mitte niivõrd külastajate arvust, vaid rentnike poolt makstavast üürist. “Keskused ise külastusnumbreid avalikult välja ei anna, aga üürnikelt tuleb viimase aasta jooksul signaale, et poode külastavate inimeste arv on languses ja natuke ollakse juba hädas,” kommenteeris Vigul.
“Majandus küll buumib, aga paljud inimesed ei sõida enam parima pakkumise leidmiseks mitut poodi läbi, vaid tellivad vajaliku internetist. Teine külastusnumbrite vähenemise võimalik põhjus on väga karmiks läinud konkurents kaubanduskeskuste sektoris,” rääkis ta.
“Üldiselt on üürnikel teatud ootus külastajate arvule ja kui numbrid langevad, siis tekib loogiline küsimus – mida keskus nüüd ette võtab? Kas annab üürihinda alla, suurendab turunduseelarvet või hakkab mingit tõmbenumbrit ehitama,” rääkis Vigul.
Tema sõnul on tuleviku kaubandustempel pigem vabaajakeskus, kus inimesed saavad terve päeva veeta. Nii üritavadki keskused võidu järjest võimsamate atraktsioonidega eristuda – näiteks kobarkino, vaateratta või hiiglasliku meelelahutuskeskusega.
1Partner Kommertskinnisvara juhi sõnul pole siiski kaubanduskeskustele head alternatiivi. “Inimesed eraldiseisvates kohtades suurt käia ei viitsi, erinevalt teistest Euroopa pealinnadest puudub Tallinnas nn kaubandustänav ja kaubanduskeskus on endiselt kõige lihtsam viis klientide püüdmiseks. Seetõttu on isegi juhul, kui külastusnumbrid kukuvad, kaubanduskeskustel potentsiaalsetest üürnikest järjekord ukse taga,” rääkis Vigul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele