Autor: Keit Ausner • 24. august 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas e-poes kliendi ostuotsust mõjutada?

E-kaubanduse turunduse koolitaja Taavi Raidma toob välja 5 olulist näitajat, mida iga veebipood peaks jälgima, sest kliendi tegevusi analüüsides on võimalik nende ostuotsuseid e-poes mõjutada.
Foto: Andres Haabu

Eestlaste seas on veebikaubandus kiirelt tõusmas – Eurostati andmetel ostis üle poolte eestlastest viimase aasta jooksul mingeid teenuseid või tooteid digikanalite kaudu. Eduka e-poe aluseks on korralik turundus, mis eeldab tulemuste mõõtmist ja analüüsimist. See on e-kaubanduse üks olulisi eeliseid tavakaubanduse ees - võimalus kõike väga täpselt ja reaalajas analüüsida ning andmete baasil poe efektiivsust ja tulusust pidevalt parandada. Kliendi tegevusi analüüsides saame nende ostuotsust e-poes mõjutada.

Mõned näitajad, mida iga veebipood peaks jälgima:

Konversiooni- või ostumäär (ingl.k Conversion Rate) näitab, mis % sinu veebipoe külastajatest sooritab ostu, näiteks 2% konversioonimäära puhul jõuab ostuni 2 külastajat 100st.

Kliendi püüdmise keskmine kulu (ingl.k Cost of Acquiring Customer) näitab, kui palju reklaamraha kulub keskmiselt ühe kliendi püüdmiseks tasulistes kanalites. Näiteks kui kulutad kokku 100 euro ja selle tulemusena saad 10 uut ostu sooritanud klienti, siis on kliendi püüdmise keskmiseks kuluks 10 eurot. See aitab otsustada, kuhu on mõttekas rohkem reklaamiraha ja aega investeerida.

Keskmine ostu suurus (ingl.k Average Order Size) näitab täpselt seda, millele nimi viitab - milline on keskmine ostukorvi suurus. Teades keskmist ostu suurust saad otsustada, millistesse reklaamikanalitesse investeerida, pidades silmas, kust tulevad suurema ostujõuga külastajad.

Ostukorvi hülgamise määr (ingl.k Shopping Cart Abandonment Rate) näitab seda, kui suur osakaal tooteid ostukorvi lisanud inimestest lahkub lehelt ilma ostmata. Selle info toel saad oma tellimisprotsessi lihtsustada ja usaldusväärsust parandada.

Tagasipöörduvate klientide osakaal (ingl.k Repeat Customer Rate) näitab, kui suur osa müügitehingutest on korduvad, et kui paljud kliendid pöörduvad tagasi sinu e-poodi.

Jälgi kindlasti ka läbimüüki erinevate kanalite lõikes, see aitab jällegi hinnata, millistesse kanalitesse on mõtet rohkem aega ja raha investeerida.

Kuna e-kaubandus pakub olulisi ärivõimalusi nii kohalikul kui ka globaalsel turul, alustame septembris Taavi Raidma uue koolitusega „E-kaubanduse turunduse meistriklass“. Koolituse eesmärk on anda oskused e-äri või e-poe turunduse ja müügitegevuse planeerimiseks, haldamiseks ja arendamiseks. Rohkem infot vaata SIIT.

Koolituse põhiteemad:

•E-äri matemaatika - kuidas arvutada kampaaniate tulusust ja optimaalseid reklaamiinvesteeringuid?

•Taasturundus ehk remarketing - kuidas turundada nendele, kes on Sinu lehel juba käinud?

•Konkurentide „luure“ – kuidas koguda infot konkurentide sõnumite, kanalite ja pakkumiste kohta?

•Tulemusmõõdikud – mida ja kuidas mõõta ning milliseid järeldusi nendest numbritest teha?

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757