Autor: Kaubandus.ee • 5. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tasuline ostukott muutis Stockmanni kliendid korduvkasutajaks

Stockmanni paber- ning kilekottide tarbimine on vähenenud ligikaudu 50% võrra. Seevastu riidest korduvkasutatavaid kotte kasutatakse kaks korda enam.

Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner märgib, et tulemused üllatavad meeldivalt. Tema sõnul oli veendumus, et kilekottide tasuliseks muutmine on ainuõige samm, ettevõttes ühine. “Olukord, kus igal aastal jõuab maailma veekogudesse ning metsadesse miljoneid tonne plastik- ja paberjäätmeid on kahetsusväärne. Ometi oli keeruline ennustada, kuidas Stockmanni kliendid ostukottide tasuliseks muutumisse suhtuvad. Õnneks näitab riidest kottide kasutamise kiire kasv, et valitud suund on inimestele südamelähedane,” ütleb Türner.

Teadlik tarbimine on globaalne trend ning Stockmann otsib pidevalt keskkonnasäästlikumaid alternatiive. Viimaste aastate jooksul on klassikalised kilekotid asendunud vähemalt 80% ulatuses taaskasutatavast materjalist valmistatud biolagunevate kilekottidega ja paberkotid on valmistatud FSC-sertifitseeritud puitmaterjalist. “Ehkki pakume täna klientidele võimalust soetada tasulisi ostukotte, loodame, et riidest kandevahendite kasutamise populaarsus jätkab hoogsat kasvu. Iga inimene saab isiklike tarbimisharjumuste muutmisega aidata kaasa plastik- ja paberjäätmete vähendamisele. Ühekordsete kottide kasutamise piiramine on lihtne viis alustamiseks,” ütleb Türner.

Näitamaks, et korduvkasutatav kott võib olla isikupärane, teeb Stockmann koostööd mitme põneva ettevõttega. “Anname endale selgelt aru, et tänane tarbija soovib eristuda. Pakume võimalust soetada näiteks Globe Hope vanadest reklaambänneritest valmistatud ostukotte, Iitala X Issey Miyake kokkuvolditavaid ostukotte ning Marimekko signatuurmustritega värvilisi tekstiilkotte,” sõnab Türner. Ta lisab, et mure tundmine looduse pärast on populaarne ning stiilne keskkonnasõbralik ostukott pakub suurepärast võimalust enda põhimõtteid uhkusega presenteerida.

Stockmann juhib keskkonnateemadele tähelepanu teistelgi viisidel. Nimelt on alustatud koostööd disainer Reet Ausi ja Uuskasutuskeskusega, mille eesmärgiks on viia ringmajandus Eestis uuele tasemele, vähendada tekstiilprügi ja arutut tarbimist. Inimesi kutsutakse üles tooma seisma jäänud teksariideid kogumispunkti selleks, et anda riietele pikem eluiga ja valmistada nendest uue disainiga rõivad.

Stockmannis on kõik ostukotid tasulised alates 2018. aasta veebruarist.

Stockmann AS on osa Soome jaekaubanduskontsernist Stockmann Group, mille jaekaubanduse haru Stockmann Retail kõrvale kuuluvad ka moekett Lindex ning kinnisvaradivisjon Stockmann Real Estate. Stockmann on asutatud 1862. aastal Soomes ning tuli Eestisse esmakordselt 1993. aastal. Tallinnas Liivalaia tänaval asuv kaubamaja avati 1996. aasta aprillis, kus sellest ajast alates on esindatud lai valik kvaliteetseid brände nii moe-, ilu-, kodu- kui toidukaupade kategooriatest.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757