Autor: Kaubandus.ee • 5. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Üllatav uuring: selgus, mida eestlased tegelikult klienditeenindusest arvavad

Märtsis tähistatakse hea teeninduse kuud ning uuringufirma Norstat läbiviidud küsitlusest selgub, et 84 protsenti eestimaalastest peab kohalikku klienditeeninduse taset heaks või isegi väga heaks. Uuringust selgub ka, millistes asutustes on kõige viletsam klienditeenindus.
Foto: Toomas Huik / Postimees / Scanpix

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul ei kinnita uuringutulemused üldist fooni, et teeninduse tase on vilets ja eestlased on tegelikult üllatavalt rahulolevad. “59 protsenti vastanutest tunneb, et klienditeenindajad teevad oma tööd rõõmuga. Suures plaanis olid teenindusega selgelt kõige rohkem rahul vanemad ning Tallinnast väljas elavad inimesed,” rääkis Seliov.

Seliovi sõnul väitis kaks kolmandikku vastanutest, et ükski teenindaja pole nendega viimase aasta jooksul ebaviisakalt käitunud, mis on samuti hea tulemus. “Samas kolmandikul oli negatiivne kogemus siiski olemas ja see näitab, et paljudes asutustes on endiselt probleeme. Uuringu kohaselt oli kõige rohkem probleeme toidupoodides ja esmatarbekauplustes, kus ebamugavusi kinnitas 46 protsenti vastanutest. Neljandik oli kogenud ebameeldivat teenindust telefonimüügi käigus ning 16 protsenti ehituspoes. Väga vähe kaebusi oli kinode, tanklate, laevanduse, apteekide ja ka telekomifirmade kohta,” kirjeldas Seliov tulemusi.

“Huvitava faktina on naistel meestest ebameeldivaid kogemusi rohkem ning nemad on klienditeeninduse taseme osas ka üleüldiselt kriitilisemad. Samuti on halbu kogemusi rohkem muust rahvusest inimestel kui eestlastel,” lisas Seliov.

Peamise kehva teeninduse kogemusena nimetas 46 protsenti vastajatest teenindaja halba tuju. Sama palju vastajaid hindas negatiivseks põhjendamatult aeglast teenindust või pikkasid järjekordi. 30 protsenti nimetasid kehvaks kui teenindaja ei tunne oma tööd või on lihtsalt tööpostilt kadunud.

Tele2 klienditeenindusdirektori sõnul tähistatakse Eestis märtsis hea klienditeeninduse kuud ja sajad organisatsioonid pingutavad ekstra, et oma taset parandada. “Norstati uuringust selgub, et eestlased ei naerata ega tee komplimente kaugeltki piisavalt. Selle parandamiseks viime oma ettevõttes näiteks läbi naeratamise koolituse ja Uku Suviste ning psühholoogiaekspertide juhtimisel komplimentide tegemise töötoad. Samuti märkame üle Eesti oma töötajatega head teenindust ning jagame teiste ettevõtete silmapaistvatele teenindajatele preemiaks šokolaadi,” ütles Seliov ja lisas, et märtsis selguvad hea teeninduse kuu raames ka riigi parimad klienditeenindajad.

Norstat viis Tele2 tellitud uuringu läbi 2019. aasta veebruaris 500 eestimaalase seas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757